در گفت‌وگو با پانا

مربی سابق تیم ملی والیبال: مقصر اصلی ناکامی تیم ملی در مسابقات جهانی کادر فنی تیم بود

تهران (پانا) – مربی سابق تیم ملی ایران عامل اصلی ناکامی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان را کادر فنی تیم ملی و ایگور کولاکوویچ معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۵۶۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مربی سابق تیم ملی والیبال: مقصر اصلی ناکامی تیم ملی در مسابقات جهانی کادر فنی تیم بود

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: متاسفانه تیم ملی والیبال از همه توان خود برای حضور در این رقابت‌ها استفاده نکرد و علی رغم اینکه این تیم در گروه راحتی بود اما نتوانست نمایش قابل قبولی داشته باشد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

وی علت ناکامی تیم ملی والیبال را کادر فنی معرفی کرد و در این ارتباط گفت: به نظرم مقصر عدم نتیجه‌گیری تیم ایران در این رقابت‌ها کادر فنی است. من هیچ زمانی دوست ندارم عملکرد همکارم را زیر سؤال ببرم اما واقعیت این است که بازیکنان ما به تنهایی خودشان پتانسیل بالایی دارند و حتی ما در ترکیب تیم پاسوری را داریم که همه تیم‌ها آرزو می‌کنند کاش او را داشته باشند اما عدم مدیریت و برنامه‌ریزی کولاکوویچ و از آن طرف استفاده نکردن از آنالیزورها سبب شد که تیم ملی در این رقابت‌ها نتیجه نگیرد.

مربی سابق تیم ملی ایران ادامه داد: والیبال ورزش ثانیه‌ها است و تیمی موفق خواهد بود که بتواند با تکنولوژی روز دنیا خودش را وفق دهد و در شرایط بحرانی تصمیم بگیرد، اما تیم ما متاسفانه این گونه نبود. کادر فنی به آنالیزورهای خود اعتمادی ندارد و به جای اینکه اشتباهات تیمش را رصد کند و در شرایط بحرانی تصمیم بگیرد محو تماشای بازی می‌شود؛ در چنین شرایطی طبیعی است که تیم نتیجه نمی‌گیرد.

شهنازی درباره دو عملکرد متفاوت از سوی تیم ملی ایران در دیدار مقابل بلغارستان گفت: تیم ایران در مرحله مقدماتی بلغارستان را شکست داد اما در مرحله دوم با اختلاف سه بر صفر شکست خورد، تنها تفاوت این تیم به خاطر شناخت یکدیگر بود.به این معنی که کادر فنی بلغارستان به خوبی تیم ایران را آنالیز کرد و در مرحله دوم بر روی نقاط ضعف آنها دست گذاشت اما ما بدون برنامه پیش رفتیم و در نهایت شکست خوردیم.

وی درباره بازی با کانادا و آمریکا گفت: در بازی مقابل کانادا هم شانس شکست و صعود را داشتیم اما متاسفانه آن را هم از دست دادیم و در نهایت بازی با امریکا هم که بیشتر جنبه تدارکاتی داشت اما بازیکنان ما حتی مقابل تیم دوم آنها هم شکست خوردند.

مربی سابق تیم ملی در پایان گفت: متاسفانه همانطور که گفتم عدم برنامه‌ریزی و عدم اعتماد به آنالیزورها کار را برای تیم ملی سخت کرد. از طرفی کادر فنی هم با تصمیمات عجیب و غریب به این وضعیت بد دامن زد. ما قبل از رقابت‌های قهرمانی جهان و بعد از کسب عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی به اسلوونی رفتیم و کولاکوویچ به جای اینکه در این تورنمنت به بازیکنان باتجربه میدان بدهد، به جوانان بازی داد و نتیجه‌اش این شد که آنها ایرادات خود را مقابل کانادا نتوانستند برطرف کنند. به هر حال امیدوارم تصمیم‌گیری‌ها در مورد والیبال بهتر پیش برود و اجازه ندهیم این رشته با وجود این همه توانایی در سراشیبی سقوط قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار