مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان : ظرفیت های اشتغال در استان یزد بسیار زیاد است

"محمدحسین ریاحی" درکمپ کارآفرینی گردشگری که به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد برگزار شد، گفت: کارآفرینی یک امر بسیار مهم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است و یک کارآفرین باید با توجه به نیاز جامعه و همچنین بررسی پتانسیل های موجود بتواند با کار آفرینی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند.

کد مطلب: ۹۶۹۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

"ریاحی" تاکید کرد: ظرفیت های اشتغال در استان یزد بسیار زیاد است؛ ظرفیت هایی که شاید در نگاه اول بعنوان محدودیت قلمداد گردد ولی با بررسی های کارشناسانه و نگاه خلاقانه می توان بعنوان یک فرصت از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: کویر یزد، روزهای آفتابی، آبهای شور زیرزمینی، امنیت و معماری قدرتمند یزد در کنار سختکوشی مردم توانسته یک پتانسیل بزرگ را برای این شهر رقم بزند.

این مقام مسئول استان تصریح کرد: وجود این ظرفیت بزرگ و توجه به آن می تواند مسیر اقتصادی آینده استان ما را رقم بزند؛ استان یزد از دیر باز به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از ظرفیت تجارت بسیار بالایی برخوردار بوده و گردشگری از دیرباز در یزد وجود داشته است.

ریاحی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نگاه نظام آموزشی ما باید نگاه کارآفرینانه باشد و دانشگاه علمی کاربردی در توجه به این نگاه پیشتاز است؛ استان یزد همواره درکسب رتبه های برتر کنکور جزء اولین ها در کشور بوده است ولی متاسفانه به دلیل عدم ارائه آموزشهای مهارتی، دانشجویان تصمیم می گیرند جهت تکامل دیار خود را ترک کنند.

وی در پایان گفت: دانشگاه های ما باید مهارتی باشد و دانش در کنار مهارت می تواند بسیار موثر باشد؛ برگزاری چنین کمپ هایی افزایش مهارت دانشجویان را بدنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار