کار آفرینی و اشتغال، دختران معلول را به زندگی امیدوارترکرده است

یزد (پانا) – دانش‌آموزپژوهشگر جشنواره نوجوان خوارزمی که تاثیر کار آفرینی بر اشتغال زائی دختران معلول را بررسی کرده است در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پانا گفت : کار آفرینی و اشتغال دختران معلول را به زندگی امیدوارترکرده است.

کد مطلب: ۹۴۳۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کار آفرینی و اشتغال، دختران معلول را به زندگی امیدوارترکرده است

"فاطمه فتاحی" دانش‌آموزپایه هشتم دبیرستان رضوانی اشکذر دراین خصوص گفت: برای شرکت در طرح پژوهشی جشنواره نوجوان خوارزمی "تاثیر کار آفرینی بر اشتغا لزائی دختران معلول شهرستان اشکذر" را بررسی کردم و توانستم مقام دوم استانی این جشنواره را کسب کنم.

وی گفت: در جامعه آماری خود به بررسی تاثیر کار آفرینی و اشتغال بر روی 17 نفر از دختران معلول اشکذری پرداخته است که زمینه اشتغال زائی آنان توسط موسسه توابخشی امید اشکذر فراهم شده است.

"فتاحی" با برشمردن پیشرفت های معلولان در زمینه های حرفه اموزی واشتغال افزود : البته معلولان با مشکلاتی همچون نبودن سرویس ایاب وذهاب ، کمبود فضا و نیاز به مواد اولیه بیشتر نیز روبرو بوده اند.

این دانش‌آموزموفق خاطرنشان کرد: اغلب معلولانی که زمینه اشتغال برای آنها فراهم شده به زندگی امیدوارتر شده وسعی کرده اند اغلب نیاز های خود را مرتفع کنند.

"فتاحی" ارتباط بهتر با افراد جامعه ، افزایش نشاط و ارتقای روابط عاطفی و اجتماعی را از تاثیرات کار آفرینی و اشتغال این دختران معلول دانست و افزود: قصد دارد در کار بعدی پژوهشی خود تاثیر اشتغال و کار آفرینی بر زنان روستائی و زنان قالیباف را بررسی کند.

ایشان در پایان ضمن تشکر از کسانی که در این تحقیق وی را یاری داده اند افزود: این کارتحقیقی به صورت تیمی انجام شده ودانش‌آموز فاطمه جعفری نیزدراین پژوهش با وی هکاری داشته است.

گفتنی است این دو دانش‌آموز عضو تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان دبیرستان رضوانی اشکذر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار