پیاده‌سازی سند تحول بنیادین در فضای بانشاط مدارس از مهم‌ترین وظایف مربیان پرورشی است

شیراز(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: بیش از سایر همکاران، مربیان پرورشی هستند که باید با اجزای سند تحولی بنیادین آشنا شوند و برای اجرای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

کد مطلب: ۹۶۸۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پیاده‌سازی سند تحول بنیادین در فضای بانشاط مدارس از مهم‌ترین وظایف مربیان پرورشی است

جهانبخش بانشی در دوره ضمن خدمت ارتقاء سطح علمی و آموزشی معاونین پرورشی ناحیه دو شیراز ، ضمن تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مدارس، گفت: آموزش‌وپرورش بدون فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی ناقص است و به اهداف خود دست نمی‌یابد.

بانشی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام، گفت: وظیفه ما تبیین ارزش‌های دینی ، به‌ویژه فضایل بزرگان دین برای دانش آموزان است تا آن‌ها نیز با سرچشمه دین مبین اسلام آشنا شوند.

او با اشاره به برخی از ویژگی‌هایی الگویی پیامبر اسلام ، گفت: در ارائه این ارزش‌ها و الگوها به دانش آموزان، باید شرایط سنی آن‌ها را در نظر گرفت و با زبان خود آن‌ها گفتگو کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نقش مربیان را در مدرسه هدایتگری ، همراهی، دلسوزی و مهرورزی دانست و گفت: مربیان به دنبال ترسیم و شکل‌دهی چارچوب‌های فکری و اخلاقی آینده‌سازان کشور با بهره‌گیری از این الگوهای برتر هستند.

بانشی ادامه داد: در کار تربیتی باید با دلسوزی و سخت‌کوشی و با همه توان وارد عمل شد، چراکه راهبرد ما انسان‌سازی و تبلیغ ویژگی‌های اخلاقی و دینی است و در این مسیر لازم است از ابزار مختلف فرهنگی و هنری بهره گرفت.

او بر تقدم عمل بر گفتار در ترویج مفاهیم دینی و اخلاقی تأکید کرد و گفت: مربیان پرورشی در رفتار و کردار خود می‌توانند رفتارهای شایسته همچون صبر و گذشت را ترویج دهند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: باید مدارس را به سمت راهبردهای الهی و اخلاقی هدایت کرد و یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها در این مسیر ، اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس اضافه کرد: بیش از سایر همکاران، مربیان پرورشی هستند که باید با اجزای این سند آشنا شوند و برای اجرای آن برنامه‌ریزی داشته باشند؛ چراکه 4 ساحت از ساحت‌های شش‌گانه این سند مربوط به ساحت‌های پرورشی و فرهنگی است که مهم‌ترین آن‌ها ساحت اعتقادی،عبادی و اخلاقی است.

بانشی لازمه اجرای برنامه‌های تربیتی را وجود فضای شادی و نشاط در مدارس عنوان کرد و گفت: محیطی که عاری از نشاط و شادابی باشد ، بستری مناسب برای ارائه ارزش‌های دینی و اخلاقی در قالب سند تحول بنیادین نیست.

او تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا فضای نشاط را در مدارس حاکم کنیم و مهندسی این امربر عهده مربیان است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توانمندی سایر همکاران ، این امر را محقق نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار