بانشی: اسلام قطب‌نمای حرکت جمهوریت در کشور است

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، از دانش‌آموزان خواست تا به دنبال شناخت درست و صحیح از انقلاب و نهضت اسلامی و تاریخ اسلام باشند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بانشی: اسلام قطب‌نمای حرکت جمهوریت در کشور است

جهانبخش بانشی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب و تبریک آغاز دهه مبارک فجر، در گفت‌وگو با پانا گفت: دانش‌آموزان ما چون در فضای فرهنگ انقلاب و اسلام تربیت شده‌اند، الحمداله علاقمند به انقلاب و اسلام هستند و شکی در این نیست و هر زمان که انقلاب نیازمند حضور و مشارکت دانش‌آموزان بوده حضوری موثر و فعال داشته‌اند.

او ادامه داد: درخواست ما از دانش‌آموزان این است که به یک شناخت درست صحیح و کامل نسبت به انقلاب، تاریخ و نهضت اسلامی و اهدافی که مردم در ایام انقلاب پیگیری و دنبال می‌کردند دست یابند.

بانشی افزود: وقتی دانش‌اموزان انقلاب را بشناسند و نسبت به اهداف انقلاب شناخت داشته باشند و اطلاع داشته باشند و بدانند که انقلاب بر روی چه ارکانی تعریف و پیگیری شده و به نتیجه رسیده است، طبیعتا برای تحقق اهداف تلاش می‌کنند و درس می‌‌خوانند و فعالیت‌های اجتماعی و فردی و جمعی را پیگیری می‌کنند و در آن‌ها مشارکت می‌کنند.

او عمده‌ترین هدف انقلاب اسلامی را در سه شعار محوری انقلاب که همان "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" است، دانست و افزود: درخواست ما و توقع ما از دانش‌آموزان در چهارچوب مباحث انقلاب این است که برای حفظ استقلال ایران اسلامی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی، سیاسی کاربکنند و تلاش کنند و این را سرلوحه کار خود بدانند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، مهمترین و یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را استقلال عنوان کرد و ادامه داد:استقلالی که در سایه این انقلاب حاصل شد از شاخص های فوق‌العاده مهم دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود و بحث آزادی که به برکت خون شهدا حاصل شد مقوله‌ی مهمی است که باید همه ما برای حفاظت و حراست از این خون دفاع کنیم.

بانشی افزود: جمهوری اسلامی به فرموده امام هم جمهوری است و هم اسلامی است و نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

او اظهار کرد: باید تلاش کنیم که مردم و دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشند و نقش آفرینی کنند و و مسوولیت‌هایی که بر عهده دارند را به نحو شایسته به یک مقصود و سرانجام برسانند.

او در پایان تاکید کرد: اسلام قطب‌نمای حرکت جمهوریت ماست، روح جمهوریت ما و محتوای جمهوریت ما اسلام است و دانش‌آموزان ما نیز باید بر همین مبنا کار و تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار