علمدار سرند: مدارس روستایی ناحیه 5 تبریز به سیستم گرمایشی بخاری هرمتیک مجهز شدند

کودک همسری در مدارس شهری بیشتر از مدارس روستایی است

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز از تجهیز تمامی کلاس های مدارس روستای به سیستم گرمایشی بخاری هرمتیک توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۷۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
علمدار سرند: مدارس روستایی ناحیه 5 تبریز به سیستم گرمایشی بخاری هرمتیک مجهز شدند

زینب علمدار سرند در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا در خصوص وضعیت مدارس ناحیه 5 تبریز گفت: ناحیه تبریز5 با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم و در حال حاضر در مقطع ابتدایی از معلمان تمام وقت و اضافه تدریس استفاده شده است. در سایر مقاطع نیز در برخی رشته های خاص نیاز شدید داریم که نیروهای حق التدریس نیز نتوانسته این موضوع را جبران کند. ولی البته امسال با جذب و به کارگیری نیروهای حق التدریس بخش عمده مشکل حل شد که اگر تدابیر مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان نبود اضافه تدریس ها بیشتر از وضعیت فعلی بودند.

وی در مورد برنامه های ناحیه 5 تبریز در در طول مدت مدیریت خود بیان کرد: در این ناحیه زنان سرپرست خانوار را مورد حمایت قرار داده ایم .

رتبه بندی انگیزه و انرژی مضاعفی به معلمان و مدیران مدارس داده است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز ادامه داد: چون اکثر دانش آموزان و اولیاء این ناحیه هم از نظر مالی و هم از نظر فرهنگی از اقشار ضعیف و کم برخوردار هستند خوشبختانه معلمان و مدیران مدارس نگاه مادرانه و پدرانه به این دانش آموزان دارند تا تاثیر مثبتی بر روی این دانش آموزان داشته باشند.

نمی توانیم از اولیاء برای مشارکت مالی کمک بخواهیم/ تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین

علمدار سرند در رابطه با تعامل ناحیه 5 تبریز با خیرین گفت: دانش آموزان مستعد در ناحیه داریم ولی به دلایل مالی در المپیاد ها شرکت نمی کنند و نمی توانیم از آن ها برای مشارکت مالی کمک بخواهیم ولی خوشبختانه در مدارس ابتدایی مشارکت اولیاء بیشتر است بنابراین در جاهایی که کمک نیاز است سعی می کنیم از ظرفیت خیرین در پروژه های عمرانی، تعمیراتی و حتی آموزشی نیز استفاده کنیم.

همه معلمان در تربیت و پرورش ابعاد شخصیتی دانش آموزان نقش دارند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز در خصوص جایگاه برنامه های پرورشی در مدارس ناحیه گفت: خوشبختانه هم اولیاء و هم همکاران از برنامه های قرآنی استقبال می کنند.

علمدار سرند تصریح کرد: متاسفانه به دانش آموزان فقط نگاه علمی داریم و حتی اولیاء نیز بیشتر پی گیر وضعیت آموزشی فرزندان خود هستند و آن ها را محدود به درس می کنند ولی انسان وقتی به تکامل می رسد که در تمام ابعاد شخصیت رشد کند بنابراین معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی نقش پررنگی در این راستا دارد و برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری و قرآنی برای دانش آموزان دارند .

پیگیری دوره های آموزشی خانواده و استفاده از ظرفیت مشاوران برای کاهش آسیب های اجتماعی

وی در مورد آسیب های اجتماعی دانش آموزان ناحیه 5 تبریز گفت: متاسفانه آسیب های اجتماعی روز به روز بیشتر می شوند برای همین از مدیران مدارس می خواهیم تا جلسات خانواده بیشتری برگزار کنند و از ظرفیت های مشاورین بهره ببرند تا بتوانیم دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور نگه داریم.

برنامه ها در مدارس روستایی بهتر از مدارس شهری پیش می رود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در مورد پدیده کودک همسری در مدارس ناحیه گفت: همکاران شاغل در مدارس روستایی نظارت و دلسوزی بیشتر است به همین دلیل، برنامه ها در این مدارس بهتر از مدارس شهری پیش می رود و خوشبختانه کودک همسری در این مدارس خیلی کم مشاهده می شود و چندان قابل توجه نیست ولی متاسفانه در مدارس شهری بیشتر از مدارس روستایی شاهد این موضوع هستیم.

نقش مدیران مدارس در شادابی معلمان و دانش آموزان

علمدار سرند در خصوص نقش آموزش و پرورش در شادابی اجتماعی گفت: آموزش و پرورش نقش زیادی در شادابی جامعه بگذارید و با روی باز و گشاده در مدارس حضور یابید برای این که شما می توانید این روحیه شاداب را به معلمان و دانش آموزان و حتی اولیاء انتقال دهید.

ویژگی های مدرسه موفق

وی در مورد خصوصیات مدرسه موفق گفت: مدرسه موفق، مدرسه ای است که در آن جا نظم حاکم است و تعهد و علاقه به کار وجود دارد چون نیازهای اساسی در این سه شاخص گنجایش یافته است.

تحصیل 54400 دانش آموز در 299 مدرسه ناحیه 5 تبریز

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز در ادامه در مورد تعداد دانش آموزان و نیروی انسانی ناحیه گفت: در حال حاضر 54 هزار و 400 دانش آموز در 299 مدرسه و ناحیه مشغول تحصیل هستند

تدریس 1500 معلم زن در مدارس ناحیه 5 تبریز

وی در پایان در مورد جایگاه خبرگزاری پانا گفت: پانا مثل آئینه ای است که می تواند توسط خود دانش آموزان، آنچه بر جامعه دانش آموزی می گذرد را انعکاس دهد و خوشبختانه تاکنون توانسته است جایگاه واقعی خود را پیدا کند و امید است در آینده به اهداف عالی خود دست یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار