برگزاری آیین تجلیل از حافظین جزء ۳۰ قرآن کریم آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز

تبریز(پانا) - آیین تجلیل از حافظین جزء ۳۰ قرآن کریم و نفرات برتر سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز و جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری و نوزدهمین دوره جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری در فرهنگسرای الغدیر توسط آموزش و پرورش  ناحیه ۵ تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تجلیل از حافظین جزء ۳۰ قرآن کریم آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به حضور دانش آموزان قرآنی در این مراسم گفت: شما دانش آموزان روح و جان خود را با قرآن انیس کرده اید و بال فرشتگان سنگ فرش قدوم شماست.
وی افزود: ما امروز در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور جمع شده ایم .
صادقی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی قبل ۱۷ هزار دانش آموز حافظ جز ۳۰ قرآن را به پایان رساندند گفت: از ۷۰۰ هزار دانش آموز استان ۲۱۳ هزار نفر برای حفظ جز سی قرآن ثبت نام کردند .
وی افزود : اگر ما می خواهیم در فعالیتهای قرآنی توسعه داشته بلشیم باید از حفظ قرآن شروع کنیم زیرا که حلقه اتصال تمام علوم قرآنی حفظ قرآن است و اسلام هم بر آن تاکید بسیار دارد.
صادقی دلایل علمی مفید بودن حفظ قرآن را برشمرد و
گفت: حافظه بشدت تقویت می شود .هوش موسیقیایی افزایش پیدا کرده و قدرت تجزیه و تحلیل افزایش می یابد.آرامش در مواجهه و مدیریت مشکلات در آنها ایجاد می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز نیز در ادامه با اشاره به امنیت موجود در کشور ، گفت: امروز اگر امنیت و آرامش داریم مدیون شهدای کشور هستیم.
وی با بیان اینکه از بین ۵۴ هزار دانش آموز ناحیه ۵ تبریز اموز برای تجلیل ۳۵۵ نفر از مقام آوران ناحیه تجلیل می شود، افزود:دانش آموزانی که جوینده و تشنه موفقیت باشند با صبر و شکیبایی به موفقیت دست می یابند و اگر به گذشته اهمیت بدهند و از آن درس بگیرند چندین قدم به موفقیت نزدیک تر می شوند.
زینب علمدار با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی باید با هنجارهای جامعه هماهنگ باشند ادامه داد:اولیای دانش آموزان نیز باید در کنار مدیران مدارس دانش آموزان را تشویق کنند تا بتوانیم آنهارا به سمت قرآن هدایت کنیم.
وی خاطرنشان کرد:سرانه مطالعه دانش آموزان را باید بالا ببریم و در این میان مربیان و اولیا می توانند با ایجاد انگیزه در این مسیر نقش آفرینی کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز با اشاره به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی تاکید کرد:باید برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را در متن مدرسه و برنامه های مدرسه مقرر کنیم تا سرمایه های هنری و انسانی خود را بالا ببریم .
علمداری گفت:با افزایش عزت نفس دانش آموزان می توانیم آنهارا از آسیب های اجتماعی دور کنیم و شادی و نشاط را به آنان هدیه دهیم.
وی با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی و هنری افزود:دانش آموزانی که دارای خود باوری هستند و توانمندی خود را درک کرده اند، می توانند با این شرکت در این مسابقات مهارت های خود را تقویت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار