جابجائی ۶ هزارنفر زائر اربعین حسینی استان اردبیل

اردبیل (پانا) – مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از جابجائی ۶ هزارنفر زائر اربعین به مرز‌های خروجی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جابجائی ۶ هزارنفر زائر اربعین حسینی استان اردبیل

علی رحمتی، مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان درگفت وگو با خبرنگاران واصحاب رسانه با بیان اینکه این میزان زائر با ۱۹۰ دستگاه اتوبوس جهت اعزام به کربلای معلی به مرز‌های خروجی کشور جابجا شده اند گفت: امسال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اردبیلی در مرز‌های چهارگانه خدمات ارائه می‌کنند.

او تصریح کرد: امسال هیچ گونه افزایشی در کرایه اتوبوس‌ها نداریم و اگر زائران عزیز اربعین حسینی تخلفی را مشاهده کردند می‌توانند شکایات خود را جهت بررسی به سامانه ۱۴۱ راهداری اطلاع دهند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان انجام کلیه تمهیدات لازم جهت بازگشت زائران اربعین حسینی را عنوان کرد و افزود: هم، چون سال‌های گذشته باهدف هماهنگی برای بازگشت آسان عاشقان امام حسین علیه السلام از این سفر معنوی دفتر نمایندگی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در مرز مهران مستقر شده و همکاران حوزه معاونت حمل ونقل آماده ارائه خدمات به زائران استان اردبیل هستند.

رحمتی مرز خروجی برای زائران اتباع خارجی را مرز‌های چذابه و شلمچه عنوان کرد و با اشاره به فعال بودن ۸ گیت جهت ارائه خدمات گذر مرزیبه آنان در پایانه مرزی بیله سوار افزود:تاکنون ۳ هزار نفر زائر اتباع خارجی از کشور‌های گرجستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز از طریق پایانه مرزی بیله سوار مغان وارد کشور عزیزمان شده و مورد استقبال و پذیرائی قرار گرفته اند.

او آغاز اجرای طرح ویژه ارائه خدمات راهداری به زائران اربعین حسینی از ۱۰ مهرماه را یادآور شد و گفت: درقالب این طرح که تا ۳ آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت نظارت مستمر و ویژه‌ای بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافری، نمازخانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان با قدردانی از حمایت‌های رسانه‌ای صداوسیمای مرکز اردبیل در اطلاع رسانی برنامه‌های ویژه اربعین حسینی تصریح کرد:باتوجه به اوج بازگشت زائران و عاشقان امام حسین علیه السلام پیش فروش بلیط و دایر کردن سرویس‌های دربستی به غیر از مرز‌های چهارگانه از ۲۴ الی ۲۹ مهرماه ممنوع است.

رحمتی با بیان اینکه ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسی استان در مرز‌های خروجی به زائران اردبیلی خدمات ارائه خواهند کرد از مردم خواست در مدت یاد شده ضمن مدیریت سفر‌های خود به شهر‌های دیگر، از سایر وسائط نقلیه از جمله سواری‌های کرایه‌ای بین شهری و مینی بوس استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار