خاستگاه شیعه آماده برپایی مراسم اربعین؛

اربعین در اردبیل چگونه می گذرد؟

اردبیل (پانا) - استان اردبیل خود را برای برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی آماده می کند.

کد مطلب: ۸۶۶۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اربعین در اردبیل چگونه می گذرد؟

استان حسینی اردبیل خود را برای برپایی مراسم باشکوه اربعین آماده می کند، از امشب و صبح فردا عزاداران به صورت دسته جمعی در اماکن مقدس و امام زاده های شاخص استان مراسم اربعین را برگزار خواهند کرد .

روز عاشورا اوج برپایی مراسم شبیه خوانی در مناطق مختلف استان اردبیل است البته این مراسم در اربعین حسینی نیز در روستاها و میادین مختلف شهرها برپا می شود .

در گوشه گوشه این استان دیگ های نذری همیشه گرم و آماده پذیرایی از مسافران و عزاداران است .

اربعین در شهر اردبیل:

در مرکز استان اردبیل براساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده همزمان با سراسر کشور همایش بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در روز هشتم آبان‌ماه در اردبیل برگزار خواهد شد .

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه مراسم عزاداری جاماندگان اربعین از ساعت 9:30 دقیقه روز اربعین برگزار خواهد شد، افزود: ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای اجرا در این روز در نظر گرفته شده است .

حسن‌زاده با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این برنامه مذهبی و معنوی بیان کرد: قرائت قرآن کریم، قرائت زیارت اربعین، مداحی و سخنرانی از برنامه‌هایی بوده که برای این همایش در نظر گرفته شده است و شاهد برگزاری آن خواهیم بود .

عزاداران جامانده از اجتماع عظیم مسلمین جهان در کربلا، با حضور در مراسم عزاداری به جمع حاضرین در نهضت بیداری اسلامی خواهند پیوست.

بنا بر اعلام روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان برنامه عزاداری در روز اربعین در شهرستان های این استان به شرح ذیل است:

اربعین در پارس آباد:

در شهرستان پارس آباد مراسم عزاداری و زنجیر زنی از ساعت 9 صبح از چهار راه امام شروع و مراسم پایانی در جوار مزار شهدای گمنام انجام می شود.

اربعین در مشگین شهر:

در مشگین شهر مراسم شبیه خوانی باشکوهی برگزار می شود که زبانزد خاص و عام است این آیین امسال نیز در روستای اولما ساعت 9 صبح روز اربعین برگزار خواهد شد.

در مرکز شهرستان نیز مراسم عزاداری ساعت 10صبح در مسجد امام (ع) با سخنرانی امام جمعه این شهر برگزار می شود.

اربعین در بیله سوار:

در شهرستان مرزی بیله سوار که همه ساله میزبان هزاران زوار خارجی از کشور آذربایجان است، مراسم عزاداری شب اربعین بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع و با سخنرانی امام جمعه این شهر برگزار خواهد شد.

اربعین در شهر چشمه های بهشتی:

در شهرستان سرعین مراسم اربعین بعد از نماز ظهر با حرکت دسته های عزاداری از مقابل مسجد جامع به سمت مسجد صاحب الزمان شروع و در مسجد امام زمان (عج) این شهر با سخنرانی امام جمعه این شهر و مداحی به پایان می رسد .

اربعین در شهر نمین :

دسته های عزاداری در شهر نمین از مقابل اداره تبلیغات اسلامی به سمت مزار شهدای گمنام حرکت می کنند و این مراسم در مسجد جامع بعد از قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی امام جمعه شهر مراسم پایان خواهد یافت.

اربعین در نیر:

در شهر نیر ساعت 10:30 دقیقه صبح مراسم عزارداری در مسجد جامع با سخنرانی حجت الاسلام مقدسی امام جمعه این شهر برگزار خواهد شد.

اربعین در کوثر:

در شهرستان کوثر امشب ساعت 20:30 مراسم عزاداریاربعین حسینی با سخنرانی رئیس اداره تبلیغات کوثر در مسجد جامع این شهرستان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار