بررسی موانع پیشبرد اهداف مدیریت انرژی در یزد

یزد(پانا)- نشست آسیب شناسی موانع پیشبرد اهداف مدیریت انرژی با حضور مدیران انرژی صنایع ، شرکت ها و ادارات استان در یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی موانع پیشبرد اهداف مدیریت انرژی در یزد

مدیر دفترمدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در این نشست گفت : شناسایی وضعیت موجود و تهیه بانک اطلاعاتی از چالش ها و موانع به همراه دسته بندی آن ها برای به دست آوردن راهکارهای مناسب ، امری ضروری است.

" محمد میرشمس " افزود:عوامل مدیریتی یکی از موانع پیشبرد اهداف مدیریت انرژی است که ناشی از توجه بیشتر به موضوع تولید نسبت به انرژی ، آگاهی ناکافی به موضوع بهره وری توسط مدیران ، نبود ساختار سازمانی و اعتماد نداشتن به میزان کارآیی پروژه های بهینه سازی است.

وی افزود : یکی دیگر از موانع ؛ موضوع دانش و اطلاعات است که نامناسب بودن شکل آن ،محدود بودن و اطلاعات نامتقارن از فرصت های بهینه سازی ، نبود مهارت فنی کارکنان و دسترسی نداشتن به اطلاعات و منابع خارجی از جمله آن به شمار می رود.

ایشان یادآور شد: موضوع تامین مالی و سرمایه گذاری برای بهینه سازی مصرف به دلیل گرانی برخی فناوری ها و وجود قیمت های غیرمنطقی از موانع مهم در پیشبرد اهداف مدیریت انرژی است.

وی عوامل سیاسی و قانونی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت : مشوق های مالی محدود و فقدان سیاست ها موثر و یکپارچه و تعدد نهادهای سیاست گذار باعث شده تا مانعی برای مبحث مهم مدیریت انرژی باشد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، ارائه طرح های مشوق متناسب ، آموزش به مدیران و کارکنان ، تامین منابع مالی از طریق اعطای تسهیلات ، ایجاد ساختار سازمانی و داشبورد اطلاعاتی انرژی برای شاخص ها جزء راهکارهای رفع این موانع محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار