برگزاری کارگاه توانمندسازی معلمان جدیدالورود تربت حیدریه

تربت حیدریه (پانا) - کارگاه آموزشی ویژه آموزگاران ابتدایی جدید الورود آموزش و پرورش تربت حیدریه (حق التدریس، خرید خدمات، سرباز معلم و ... ) با هدف توانمندسازی و ارتقای مهارت های تدریس این نیرو ها برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۰۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه توانمندسازی معلمان جدیدالورود تربت حیدریه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تربت حیدریه در جمع آموزگاران جدید الورود، ضمن تبریک ورودشان به حوزه تعلیم و تربیت از آنان خواست تا این فرصت را قدر بدانند و برای آموزش با کیفیت به دانش آموزان از تمام توان خود استفاده کنند.

رجبی همچنین در این کارگاه نکات مهمی را در حوزه آموزش ابتدایی به نو آموزگاران متذکر شد. وی در مورد ارزشیابی کیفی توصیفی گفت: این نوع ارزشیابی جایگزین نمره دادن به دانش آموز است تا از این طریق رقابت های استرس زا را در کلاس کاهش داده و رفاقت را جایگزین کنیم.

رجبی با بیان این که ارزشیابی کیفی توصیفی یک قانون لازم الاجرا است، افزود: مطابق با این قانون در کلاس درس به هیچ عنوان رتبه بندی و گروه بندی دانش آموزان بر اساس وضعیت تحصیلی نباید صورت بگیرد و ارزشیابی توسط خود معلم و بر اساس مشاهدات، پوشه کار و شناخت معلم در طول سال تحصیلی انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی تربت حیدریه با بیان اینکه هدف اصلی آموزش در مقطع ابتدایی یادگیری مهارت های زندگی است افزود: تکلیف شب باید حذف شود و تکالیف مهارتی جایگزین آن شود. چرا که تکالیف زیاد تنها باعث عذاب دانش آموزان و گرفتن وقت بازی آن ها می شود و هیچ بازدهی ندارد.

وی ادامه داد: دادن تکلیف در فضای مجازی ممنوع است زیرا دسترسی تمام والدین به فضای مجازی امکان پذیر نیست و اینکه ما به دنبال این هستیم تا دانش آموزان مقطع ابتدایی را از فضای آسیب زای مجازی دور کنیم نه اینکه آنان را تشویق به گذارند وقت خود در این فضا کنیم.

رجبی حجم کتب درسی دانش آموزان را در مقطع ابتدایی بسیار زیاد دانست که و به معلمان یادآور شد که حتما در این زمینه برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا محتوای آموزشی به خوبی و با کیفیت لازم به دانش آموزان انتقال یابد و با توجه به این حجم زیاد مطالب درسی از اجبار دانش آموزان به استفاده از هرگونه کتب کمک درسی و شرکت در آزمون های مختلف خودداری نمایند.

وی همچنین در مورد تنبیه گفت: هر گونه تنبیه اعم از تنبیه روحی روانی و تنبیه بدنی مطلقا نباید استفاده شود چراکه تحقیقات نشان داده تنبیه اثرات مخرب بیشتری دارد و هیچ بازده تربیتی ندارد.

گفتنی است در این سلسله کارگاه ها و دوره های ضمن خدمت سعی می شود معلمان جدید الورود را برای امر تعلیم و تربیت و حضور در کلاس آماده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار