کاظمی: حدود 20 درصد برنامه‌های پرورشی به قرآن، عترت و نماز اختصاص دارد

ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که بیش از 19 درصد از برنامه‌های ما –حدود 50 برنامه از 251 برنامه اختصاص به قرآن، عترت و نماز  دارد.

کد مطلب: ۹۵۹۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: حدود 20 درصد برنامه‌های پرورشی به قرآن، عترت و نماز اختصاص دارد

علی‌رضا کاظمی صبح امروز در همایش سومین دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن سراسر کشور که با حضور بیش از یک‌هزار نفر از کارشناسان، کارشناس مسئولان و رؤسای ادارت قرآن سراسر کشور در اردوگاه میرزا کوچک‌خان شهرستان رامسر برگزار شد، گفت: حوزه فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تببین برنامه‌های فرهنگی و پرورشی قرآنی و استفاده از ظرفیت‌ها و اندیشه‌های صاحب‌نظران، تلاش دارد در مسیر تحقق اهداف سند گام بردارد ازجمله بیش از 19 درصد از برنامه های ما - حدود 50 برنامه از 251 برنامه اختصاص به قرآن، عترت و نماز دارد.

او با بیان اینکه امور قرآنی در صدر برنامه‌های معاونت پرورشی قرار دارد، افزود: در راستای توسعه کمی و کیفی ستون دین، نماز جماعت با حضور 20 هزار روحانی در بیش از 70 هزار مدرسه کشور برگزار می‌گردد همچنین طراحی و اجرای 750 برنامه مناسبتی برای قبل از نماز در سطح مدارس کشور اجرا می‌گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح گلدسته‌های شهر با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: 280 هزار نفر در برنامه‌های قرآنی مدارس کشور، مشارکت دارند و 750 دارالقرآن با حضور 15 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور تلاش می‌کنند در اوقات فراغت، دانش آموزان را به سمت فعالیت قرآنی هدایت کنند.

کاظمی در ادامه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه معلمان شهید به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و قدردانی از حضور همه مسئولان و حاضران در جلسه گفت: هرچند موانع و مشکلات فراوانی در نظام تعلیم و تربیت کشور وجود دارد اما حوزه فرهنگی و پرورشی تلاش‌های ارزنده و برنامه‌های سازنده‌ای را انجام داده است.

او با اشاره به اینکه در راستای توسعه و تحقق فرهنگ انفاق و وقف مبلغ بیش از 500 میلیون تومان در سطح مدارس کشور توسط دانش‌آموزان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: 570 عنوان کتاب معتبر در زمینه قرآن، عترت و نماز در حوزه فرهنگی و پرورشی آموزش و پروررش چاپ شده است.

علیرضا کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از سه هزار حافظ قرآن در سطح مدارس کشور وجود دارد، بیان داشت: مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز با شرکت بیش از هفت میلیون دانش‌آموز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کشور انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار