مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: فعالیت 210 سرگروه آموزشی در دوره ابتدایی

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جاری 210 نفر از معلمین و آموزگاران دوره ابتدایی به عنوان سرگروه های آموزشی با در دوره های اول و دوم ابتدایی فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۹۵۸۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: فعالیت 210 سرگروه آموزشی در دوره ابتدایی

محمد علی واقعی در نشست هم اندیشی سرگروه های قطب مرکز و جنوبی استان که در آموزشگاه نمونه تربیت بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه تدریس و ارزشیابی در توانمندی معلمان مد نظر می باشد، تصریح کرد: برای ایجاد توانمندی در معلمان باید از دو گام فرهنگ سازی و تکنیک استفاده کرد.

او، با اشاره به قرارگرفتن سرگروه های آموزشی دوره ابتدایی در ردیف سه استان برتر کشور در سال تحصیلی گذشته، اظهار کرد: گام اول و مهم در توانمندی، فرهنگ سازی تعامل و گفتگوی دبیران در مورد موضوع خاصی درسی می باشد و این نشانگر این است که یادگیری فردی در حوزه حرفه ای به کار تیمی نیاز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در سال تحصیلی گذشته صد در صد کلاس های دوره ابتدایی توسط سرگروهای آموزشی مورد بازدید قرار گرفتند، اضافه کرد: الگوهای تدریس و ارزشیابی، الگوهای یادگیری می باشند، که باید ارتقا کیفیت در یادگیری را بدنبال داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی،با بیان اینکه تدریس و ارزشیابی هدف نیست و اصالت خود را از یادگیری دریافت می کند، ادامه داد: رویکرد و خواستگاه اصلی گروه های آموزشی؛ مدرسه است و در راستای تبدیل مدارس به سازمان های یادگیرنده تلاش می نماید.

واقعی، تأکید کرد: معلمان به ویژه سرگروه های آموزشی در دوره ی ابتدایی باید با حضور مؤثر و تعامل سازنده با یکدیگر فرصت های هم اندیشی را در خصوص امور مختلف برنامه های درسی ، آموزشی و تربیتی فراهم کنند.

او، نیاز سنجی و آسیب شناسی،ایجاد شرایط برای تبادل اطلاعات بین معلمان،ایجاد تعامل اثربخش،ارتقا صلاحیت های حرفه ای معلمان،شناسایی نیروهای زبده،نقد و بررسی و تحلیل کتب درسی،ترویج و توسعه ی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و راهنمایی و نظارت بر عملکرد آموزشی و تربیت معلمان را مهم ترین اهداف گرو ه های آموزشی در مدارس استان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار