مجازات‌ها باید متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه باشد

تهران (پانا) - به‌گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، مجازات‌ها هر چند سال یک بار باید بازنگری و متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه وضع شود.

کد مطلب: ۹۵۸۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مجازات‌ها باید متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه باشد

به‌گزارش ایسنا، حیدرعلی عابدی، درخصوص صحبت‌های رئیس قوه قضائیه مبنی‌بر به کارگیری مجازات‌های جایگزین به‌جای زندان و نقش مجلس در این‌باره، اظهار کرد: مسلماً هر چند سال یک‌بار باید مجازات‌ها بازنگری و متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه به آن نگاه شود و از طرفی هم باید به این تغییرات نگاه صحیح شود.

او بیان کرد: هم‌اکنون شاهد نبود توازن در مجازات‌هایی هستیم که بعضاً صادر می‌شود و لازم است محدودتر شود. الان تجربه گذشته را داریم و با بررسی تجربه‌های گذشته باید طرح‌هایی جدیدی را پیاده کنیم تا مجازات زندان به حداقل برسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: لوایح را باید قوه قضائیه به مجلس ارائه دهد و مجلس پس از بررسی و کار کارشناسی این لوایح را تصویب کند و برای مجازات زندان، جایگزین‌های خوبی در نظر بگیرد. وقتی لوایح را خود قوه قضائیه بدهد با دید کارشناسی شده تر به مجلس می‌آید.

عابدی با بیان اینکه مجازات زندان مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات که داریم این است که با توجه به افزایش شمار زندانیان اداره زندان از لحاظ مسائل مالی و رسیدن به زندانیان مشکل شده است. برای مثال فعالیت ستاد دیه و آزادی زندانیان مالی با کمک خیران یکی از این کارهای مثبت بوده است. پس باید تلاش کنیم تعداد زندانیان کشور به حداقل برسد چرا که آمار زندانیان در ایران با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار