در طی سال گذشته

۲۵۰۰ زندانی از زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با کار جهادی، مداخله مددکاران، کمیته‌های صلح و سازش مستقر در زندان‌ها و همچنین همراهی مسئولین قضایی در مرکز استان و شهرستان‌ها طی سال ۹۸ در مجموع ۲۵۰۰ زندانی از زندان‌های استان آزاد شدند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۵۰۰ زندانی از زندان‌های استان  کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

به گزارش روابط عمومی زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری نظام قضایی و سیستم زندانبانی در کشور را مبتنی بر رأفت اسلامی و توجه به کرامت انسانی زندانیان دانست و افزود: بعد از اینکه زندانیان به حکم قانون و توسط مراجع قضایی به زندان معرفی شدند، مراقبت و نگهداری از آنان همراه با اقدامات متعدد و متنوع اصلاحی و تربیتی شروع شده و بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات خدمات و تسهیلات تعریف شده ارائه می‌شود.
مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بازسازی شخصیت زندانیان و تلاش با هدف بازاجتماعی آنان را از جمله تکالیف و مأموریت‌های سازمانی برشمرد و اضافه کرد: نقش همه کارکنان در زندان‌ها نقش مددکاری و حمایتی است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود، البته میزان پیشرفت و موفقیت به همکاری و همراهی زندانیان، مشارکت آنان در برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و حرفه آموزی، رعایت نظم و مقررات و نیز داشتن حسن رفتار و کردار دارد.
جمیاری تأمین نیازمندی‌های زندانیان از قبیل خوراک، پوشاک، بهداشت و درمان، ورزش و تربیت بدنی، فرهنگی و تربیتی، روانشناسی و مددکاری، اشتغال و حرفه آموزی در کنار رفاهیاتی همچون ملاقات، مرخصی و آزادی قبل از موعد از طریق اعطای تسهیلات ارفاقی و … را به منظور توجه به کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی مددجویان ذکر کرد.
جمیاری گفت: تلاش در جهت کمک و گره گشایی از زندانیان از مهمترین اموراتی است که به صورت مستمر پیگیری و در همین خصوص از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.
جمیاری با قدردانی از تعامل و همکاری صمیمانه رئیس کل دادگستری استان و دیگر مقامات قضایی با بیان اینکه در سال ۹۸ در مجموع ۲۵۰۰ زندانی از زندان‌های استان آزاد شدند افزود: ۱۵۷۲ نفر از این تعداد با اعطای مرخصی پایان حبس، ۲۰۹ نفر از محل کمک‌های ستاد دیه، ۲۱۳ نفر با پذیرش اعسار، ۱۰۴ نفر با بهره مندی از عفو‌های عمومی و موردی و مابقی به تعداد ۴۰۲ نفر هم از دیگر تأسیسات حقوقی مانند آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات و یا توقف در حکم منتفع و از زندان آزاد شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار