مشارکت 180 هزار دانش آموز فارس در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ انس با قرآن و نهادینه شدن آن بین دانش آموزان گفت : بر همه ما فرض واجب است که زندگیمان را بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی سر و سامان بخشیم . 

کد مطلب: ۹۵۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 180 هزار دانش آموز فارس در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم

علی عسکر نجفی در آیین تقدیر از 500 دانش آموز منتخب فارس در طرح ملی قرآنی بشارت و حفظ جزء سی قرآن کریم در تالار سعدی باشگاه فرهنگیا ن شیراز ، گفت: بهترین زمان برای پایه ریزی بنای عالی زندگی بر اساس آموزه های قرآنی ،دروران تحصیل دانش آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: هر کاری که بخواهیم به صورت یک فرهنگ نهادینه شود،تداوم یابد و شاهد آثار خیر آن در آینده جامعه باشیم، باید از دانش آموزان در مدارس شروع شود .
وی با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت آموزش قرآن،گفت: نگران آنیم که طرح های مرتبط با قرآن رنگ صوری بگیرد و در ظاهر قضیه بماند و به متن و درس اصلی کار که پیام تربیتی قرآن است دست نیابیم .
نجفی افزود: اگر بتوانیم دانش آموزانمان را با بصیرت و معرفت و با شناخت کامل با قرآن مانوس کنیم ،به گونه ایی که پیام قرآن با جسم و جانشان عجین شود، کار بزرگی انجام داده ایم .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به مشارکت 180 هزار دانش آموز استان فارس در این طرح گفت : امروز عصاره و چکیده این دانش اموزان که شامل 3 هزار نفر هستند تشویق می شوند که رویکرد بسیار خوبی است و روز به روز هم گسترش می یابد و در کنار آن باید به کیفیت هم توجه شود .
وی با اشاره به اینکه در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین خصوصا در حوزه تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی بزرگترین و عالی ترین کتاب راهنمای ما قرآن است گفت : آموزش و پرورش همیشه توسل به قرآن را به عنوان کتاب هدایت و راهنمای اصلی زندگی ،در دستور کار خود قرار داده است .
نجفی با اشاره به اقدامات خوب در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با آن ، گفت: مسابقات قرآن یکی از برنامه هایی که هر ساله اجرا می شود که امسال رشد بسیار خوبی در مرحله آموزشگاه به بعد داشتیم و در مرحله آموزشگاه نیز شاهد حضور بیش از 300 هزار دانش آموز فارس در 3 مقطع بودیم که تعداد ی از آنها به مرحله منطقه ، استانی و در نهایت کشوری راه یافتند .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ قرآن بین احاد مردم مسابقات قرآن ادارات 59 گانه در 14 قطب ساماندهی شدند و به این ترتیب روح عاطفی بین دانش آموزان با در کنار هم قرار گرفتن در این مسابقات محقق شد .
وی به درخشش دانش آموزان دختر و پسر منتخب استان در مسابقات بخش پژوهشی قرآن ، عترت و نماز کشور اشاره کرد و گفت : دانش آموزان فارس در رشته‌های احکام و انشای نماز در سطح کشور موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند که این خود نشان دهنده آشنایی مفهومی دانش آموزان با قرآن است که ان شاءاله عامل به قرآن هم باشند .
در این نشست بر لزوم نگاه ویژه در تامین اعتبارات و نیروی انسانی برای فضا های پرروشی اعم از نمازخانه ها ، دارالقرآن ها ،کانون های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه ها تاکید شد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به پتانسیل ها و امکانات خوب استان ، گفت: فارس آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات قرآن در سطح ملی را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار