برگزاری آیین شورعاطفه‌ها در بیش از 5 هزار مدرسه در فارس

شیراز (پانا) – شور عاطفه‌ها امروز در فارس همزمان با سراسر کشور در بیش از 5 هزار مدرسه این استان برگزار شد و دانش‌آموزان علاوه بر تمرین مشق مهربانی و ایثار و انفاق، هدایای خود را به همکلاسی‌های نیازمند خود تقدیم کردند.

کد مطلب: ۹۵۸۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین شورعاطفه‌ها در بیش از 5 هزار مدرسه در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس صبح امروز 10 مهرماه، در آیین شورعاطفه‌ها در مدرسه علوم پزشکی شیراز این آیین را مراسمی معنوی با رنگ و بوی دوستی و محبت برشمرد و افزود: این برنامه یکی از اهداف تربیتی و در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج نیکوکاری در جامعه است.

علی عسکر نجفی، با اشاره به اینکه امروز نزدیک به 5 هزار آموزشگاه در سراسر فارس مراسم شور عاطفه‌ها را برگزار کرده‌‌اند، گفت: بیش از 700 پاکت در بین مدارس توزیع شده و مدیران مدارس و دانش‌آموزان سراسر استان در تمرین مشق مهربانی با پرکردن این پاکت‌ها به همکلاسی‌های نیازمند خود کمک خواهند کرد.

او برپایی این مراسم را اقدامی مثبت در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری برشمرد و افزود: اگر این فرهنگ را بتوانیم از سنین پایین و در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم شاهد تربیت نسلی مسوول و دارای دغدغه نسبت به همنوع خواهیم بود که این امر منجر به تشکیل جامعه‌ای با کمترین مسائل می‌شود.

نجفی با اشاره به فرموده خداوند در قرآن مبنی بر اینکه رستگاری انسان در گروِ انفاق علایق خود است، گفت: در واقع انفاق‌گران اصلی شهیدان هستند که جان خود و عزیزترین دارایی خود را به جامعه عطا کردند و جامعه‌ای که در آن انفاق نیست نشاط و سرزندگی نیست و همین انفاق روح نشاط را به جامعه عطا می‌کند.

او با یادآوری تلاش‌های مرحوم بهمن بیگی به عنوان معلم عشایر و در راستای ترویج سواد در بین عشایر گفت: انفاقی که استاد بهمن‌بیگی با توجه به شرایطی که داشت و با ماندن در کسوت معلمی و در بین عشایر انجام داد، بزرگترین انفاق و از خود گذشتگی بود و اگر امروز با انفاق من و شما دانش‌آموزی نجات پیدا کند مسوولیت خود را در این کسوت انجام داده‌ایم.

او در ادامه از تدوین کتاب مهارت‌های زندگی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی توسط مجتمع آموزشی علوم پزشکی شیراز و برای نخستین بار در کشور تقدیر کرد و افزود: اجرای این امر گامی موثر در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است و از مسوولان این مجتمع برای اهتمام جدی در تحقق اهداف این سند تقدیر کرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز نیز در ادامه این مراسم فلسفه آیین شور عاطفه‌ها را تمرین خیراندیشی، نیک‌اندیشی و نیکوکاری و دیگر‌دوستی که از آموزه‌های دین مبین اسلام است، دانست و افزود: خداوند در قرآن مشخصات مومنان را ایمان به غیب و انفاق نسبت به آنچه خدا به انسان داده عنوان می‌کند و آموزش و پرورش مسوولیت آموزش این آموزه‌ها را دارد.

بهروز پرنیان ادامه داد: آموزش و پرورش، وظیفه دارد افرادی را تربیت کند که نسبت به دیگری دغدغه و احساس مسوولیت داشته باشند و برگزاری چنین برنامه‌هایی بهترین فرصت برای تمرین آموزه‌های انفاق و خیراندیشی است.

او کمک به دیگران و احساس مسوولیت به دیگران را هم از آموزه‌های دینی و هم یکی از موارد مورد تاکید در سند تحول بنیادین برشمرد و افزود: همه ما در جامعه برای ترویج فرهنگ نیک اندیشی و خیرخواهی باید تلاش کنیم.

شورعاطفه‌ها امروز چهارشنبه ۱۰ مهرماه همزمان با سراسر کشور در بیش از 5 هزار مدرسه سراسر فارس برگزار شد و در شیراز به صورت پایلوت در مجتمع آموزشی علوم پزشکی شیراز برگزار و در این مراسم دانش‌آموزان و مسوولان با بازکردن تابلو آرزوها و اهدا پاکت، هدایای خود را به همکلاسی‌های نیازمند خود اهدا کردند.

همچنین در این مراسم به همت دو تن از اولیا مجتمع آموزشی علوم پزشکی شیراز یک باب منزل مسکونی به دانش‌آموز نیازمند شیراز اهدا شد.

شور عاطفه ها هرسال به همت سازمان دانش‌آموزی، آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) همزمان در تمام مدارس کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار