مرحله دوم جشن عاطفه‌ها به‌منظور کمک به دانش آموزان نیازمند در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) - در آئین هایی که در مدارس13 شهرستان و منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد دانش آموزان کمکهای نقدی وغیرنقدی خود را به همنوعان نیازمند اهدا کردند.

کد مطلب: ۹۵۸۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مرحله دوم جشن عاطفه‌ها به‌منظور کمک به دانش آموزان نیازمند در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مراسم نمادین مرحله دوم جشن عاطفه‌ها با حضور مدیر کل کمیته امداد، مدیر کل آموزش‌ و پرورش،رییس سازمان دانش‌آموزی، معاون پرورشی و معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان، جانشین سپاه فتح استان، مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در مدرسه دخترانه شاهد یاسوج برگزار شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در آئین نمادین جشن عاطفه ها گفت: جشن عاطفه ها جشن ریشه داری است و سالهاست این جشن حسنه در مدارس برگزار می شود.

هادی زارع پور بابیان اینکه در آموزه‌های دینی ما موضوع احسان و نیکوکاری و کمک به هم نوع از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس، آشنا شدن دانش آموزان با فرهنگ احسان و نیکوکاری و کمک به هم نوعان است.


وی با اشاره به اینکه فلسفه احکامی مانند خمس و زکات در اسلام، رسیدن به عدالت اجتماعی در جامعه است، افزود: برای اینکه این عدالت اجتماعی برقرار شود و همه افراد از رفاه اجتماعی برخوردار شوند باید کمک به هم نوعان را در جامعه فرهنگ سازی کنیم تا متمکنین ما به نیازمندان کمک کنند.

زارع پور به به یک حدیث از پیامبر اشاره کرد و گفت، دست ها بر 3 قسم اند: دست های دهنده، دست های گیرنده و دست ها ی نگه دارند در میان این سه نوع دست های دهنده برتر و ارزشمندتر هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۲ هزار دانشجو و دانش‌آموز نیازمند تحت حمایت این نهاد در استان هستند، گفت: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها امروز دهم مهرماه در دو هزار مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار شد.

وی هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس را نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین دانش آموزان و در جامعه عنوان و بیان کرد: در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها که در روزهای هفتم و هشتم شهریورماه سال جاری برگزارشده بود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی برای دانش آموزان نیازمند جمع‌آوری شد.

قباد مبشری بابیان اینکه در حال حاضر ۱۵۷ هزار دانش‌آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل هستند، گفت: امیدواریم در سال تحصیلی جدید با حضور و مشارکت همگانی این دانش آموزان در جشن عاطفه‌ها، بتوانیم گل لبخند را بر لبان دانش آموزان نیازمند بنشانیم.

وی گفت: در سال گذشته 26میلیارد ریال از محل جشن عاطفه ها در استان جمع آوری شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان هم اظهار کرد:70هزار پاکت جمع آوری کمک بین دانش آموزان توزیع شد.

سیدنظام مرادی گفت:کمکها با مشارکت مدیران مدارس وسازمان دانش آموزی توزیع می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار