جشن عاطفه ها در شهر تهران برگزار شد

تهران (پانا) - جشن عاطفه ها به همت کمیته امدام امام خمینی(ره) و آموزش و پرورش شهر تهران در مدرسه حضرت معصومه(س) منطقه 14 با حضور عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی شهر تهران، عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی، محمدرضا شاهجانی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادامام خمینی(ره) استان تهران، مریم اجاقی، مدیر آموزش و پرورش منطقه14برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۸۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
جشن عاطفه ها در شهر تهران برگزار شد

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در ارتباط با برگزاری جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور گفت: در هر استان و هر شهری یک برنامه‌ای تحت عنوان جشن عاطفه ها در حال برگزاری است و اکنون در حدود 14هزار باب مدرسه درحال برگزاری است. همچنین امروز جشن عاطفه ها در شهر تهران در منطقه ۱۴ و در مدرسه حضرت معصومه(س) بصورت نمادین درحال برگزاری است. این جشن یکی از فعالیت های بسیار خوب است که هرسال به همت کمیته امام خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی برگزار می شود و آموزش و پرورش به عنوان یک یار مناسب برای این کمیته همراه است.

وی افزود: همه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که ارزش ها با تاریخ زرین انقلاب اسلامی ارتباط دارد و شهدای ما جانشان را به جانان تقدیم کردند و بهشت را دریافت کردند و ما باید این فداکاری را الگوی زندگی مان قرار دهیم. هر انسان باید جانش را یا بخشی از مالش را بدهد تا رستگار شود. هدف از نهادینه شدن این فرهنگ این است که انسان بتواند مستقر شود.

عبدالرسول کریمی گفت: با این مهم اول از همه رضای خداوند حاصل می شود. پیامبر(ص) می فرمایند هر کسی دلی را شاد کند، دل من را شاد کرده است و کسی که دل من را شاد کند، خداوند سبحان را شاد کرده است. نکته مهم دیگری که وجود دارد و باید به آن توجه شود این است که کسی که بخشی از مالش را در راه خدا می‌بخشد آخرت را برای خودش میخرد.

وی افزود: انسانی که وقف می کند و می بخشد از بلایایی که ممکن است برایش اتفاق بیفتد دور می شود. همچنین فایده دیگر این است که طول عمر انسان ها افزایش پیدا می کند و سلامت آدم ها تضمین می شود. آدمی وقتی در این فرآیند شرکت می کند یک حس خوب به آنها می رسد.

وی افزود: تقسیم اموال با همنوعان زمینه آرامش را فراهم می کند و این حس آرامش مهم است. پس هر بذری بپاشیم مانند آن برداشت می کنیم.

عبدالرسول کریمی گفت: این بخشش به عنوان یک فرهنگ عمومی باقی می ماند و این کار یک فرهنگ خوبی است که در کمیته امداد امام(ره) با همکاری آموزش و پرورش بنا نهاده شده است و امیدواریم دانش آموزان عزیز در این منطقه و در تمام مناطق روز خوب و موثری را تجربه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار