ایران به‌لحاظ رشد مقالات علمی رتبه اول دنیا را دارد

رشت ( پانا) - قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیفات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ رشد مقالات علمی در دنیا، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۹۵۸۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ایران به‌لحاظ رشد مقالات علمی رتبه اول دنیا را دارد

قائم مقام وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، در اولین همایش بین المللی محیط زیست دریای خزر و توسعه پایدار و بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان گفت : به لحاظ بین المللی شدن مقالات علمی نیز رشد بالایی در سطح دنیا داریم.

سالار آملی با بیان این که آمار رشد علمی ایران بر مبنای مقالات ISI و اسکوپوس روند رو به توسعه دارد، اظهار کرد: ۵۳ هزار و ۳۴۰ مقاله ISI تا سال ۲۰۱۸ در معتبرترین مجلات دنیا به چاپ رسیده است.

قائم‌مقام وزیر علوم با بیان این که در سال ۲۰۱۹ ، ۴۰ دانشگاه کشورمان به عنوان دانشگاه های برتر در رتبه بندی های جهانی جای گرفته اند، خاطرنشان کرد: دانشگاه های ایران ، توان رقابت با دانشگاه های دنیا را دارند.

سالارآملی با بیان اینکه با توجه به شرایط حساس کشور اهتمام به موضوع فنی و حرفه ای از دیگر سیاست هاست ، اظهار داشت: بین المللی کردن آموزش عالی کشور از دیگر سیاست های وزارت علوم است.

وی درباره بین المللی کردن آموزش عالی کشور بیان داشت: حدود دو درصد علم دنیا را می توانیم در ایران داشته باشیم و ۹۸ درصد دیگر علم دنیا نیاز به بسترسازی های مناسب برای همکاری های بین المللی دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۶ مرکز رشد در کشور اضافه کرد: در زمان حاضر، ۳۰ هزار نفر در پارک های علم و فناوری کشور مشغول به کار هستند و در سال گذشته، ۲۳۱ میلیون دلار صادرات مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را داشتیم.

وی با بیان این که دریای خزر نباید از بین برود، اظهار داشت: مهمترین خطر دریای خزر ، مشکلات محیط زیستی است و ما در مقابل مردم مسئولیم ، بایستی صدایمان را بلند کرده و نگذاریم که دریای خزر به افول رود.

همزمان با این اجلاس اولین همایش بین المللی محیط زیست دریای خزر و توسعه پایدار با محورهای نقش همکاری بین المللی بر توسعه پایدار دریای خزر، تغییرات اقلیم و تنوع زیستی، راهبردهای کاهش آلودگی، مدیریت زیست محیطی سواحل و نقش فرهنگ، اقتصاد و آموزش بر توسعه پایدار دریای خزر گشایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار