نخستین کنفرانس بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار در گیلان برگزارمی شود

رشت (پانا) - اولین همایش بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار همزمان با بیست ودومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر 9 و 10 مهرماه با حضور دانشمندان برتر از کشورهای آذربایجان، قزاقستان، روسیه، ژاپن و بلژیک و ایران در گیلان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۵۷۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نخستین کنفرانس بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار در گیلان  برگزارمی شود

دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار، گفت: این کنفرانس بین المللی همزمان با بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر 9 و 10 مهرماه جاری در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می شود.

دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار، محوریت کنفرانس مذکور را مسائل مربوط به محیط زیست در بخش همکاری های بین المللی و توسعه پایدار دانست و افزود: تغییرات اقلیم و تنوع زیست محیطی، راهبردهای کاهش آلودگی هوا، مدیریت زیست محیطی سواحل، نقش فرهنگ و اقتصاد و آموزش در توسعه پایدار در دریای خزر از جمله محورهای اولین همایش بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار است.

محمدی گلنگش، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنفرانس مذکور این است که بتواند موضوعات و راهکارهای علمی پیرامون حفاظت زیست محیطی دریای خزر را با حضور بالاترین سطوح مدیران دانشگاه های حاشیه دریای خزر مطرح کند تا بتوانند با قوت بیشتر و همچنین مشارکت جمعی در راستای حفاظت محیط زیست دریای خزر برنامه ریزی های علمی و اجرایی دقیق تری داشته باشند.

دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار ادامه داد: موضوعات مربوط به محیط زیست نیازمند همکاری همه جانبه است و ما نمی توانیم به صورت نقطه ای فقط بخشی را حفظ کنیم زیرا این اکوسیستم بهم پیوسته است لذا بهترین راهکار این است که بتوانیم با همکاری همه کشورهای حاشیه ای برنامه های محیط زیستی را دنبال کنیم که منجربه سلامت محیط زیست و توسعه پایدار شود.

محمدی گلنگش تصریح کرد: در این کنفرانس بیش از 100 مقاله دریافت شده که حدود 60 مقاله به صورت پوستری پذیرفته شده و حدود 15 مقاله همراه با سخنرانی توسط دانشمندان داخلی و خارجی از کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، روسیه، ژاپن و بلژیک ارائه می شود.

وی در خصوص اعضای تیم داوری این کنفرانس گفت: داورهای کنفرانس بین المللی دریای خزر و توسعه پایدار از اساتید فرهیخته دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران، علوم و فنون دریایی خرمشهر، خلیج فارس بوشهر، زنجان و همچنین پژوهشگران مرکز ملی اقیانوس شناسی و سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار