اعلام برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه قرآن و نماز برای سال تحصیلی جدید

مسیب‌زاده: حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت مدارس کاملا اختیاری است، در این زمینه باید از هر گونه اجبار و اکراه خودداری شود

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های متنوع حوزه قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش در سال تحصیلی 99-98 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۵۷۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه قرآن و نماز برای سال تحصیلی جدید

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده گفت: «سال تحصیلی 99-98 سال ویژه‌ای برای حوزه قرآن، عترت و نماز در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود. امسال در واقع سال نماز در آموزش و پرورش است. در پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین دوره اجلاس سراسری نماز به صراحت ایشان فرمودند: «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است». این نص صریح فرمایش مقام معظم رهبری است که تنها راه سعادت جامعه نمازخوانی دانش‌آموزان است و همین امر مسیری برای پیشرفت و تعالی دانش‌آموزان این مرز و بوم خواهد بود.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «به همین منظور سال تحصیلی 98-99 را با نماز آغاز کردیم و تاکنون دو بخشنامه یکی با امضای وزیر آموزش و پرورش و یکی دیگر با امضای معاون پرورشی و فرهنگی وزیر به استان‌ها ابلاغ شده که در این بخشنامه‌ها بر رعایت مسائل مربوط به نماز تاکید شده است.»

او افزود: «بر اساس پروژه مهر شعار آغاز سال تحصیلی را «مهر، مقاومت و نماز» تعیین کردند و در تمامی مدارس کشور نماز جماعت روز اول مهر به صورت پرشور و باشکوه برپا شد و به یاری خداوند همین روند تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت. ما به عنوان خادمان نماز وظیفه داریم بستر نماز جماعت مدارس اعم از تجهیز نماز‌خانه‌ها، تعیین امام جماعت و تعیین زنگ اذان را فراهم کنیم اما حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت مدارس کاملا اختیاری است زیرا معتقدیم باید در این زمینه از هر گونه اجبار و اکراه خودداری شود.»

مسیب‌زاده گفت: «در کنار این بخش‌نامه‌ها، پیش‌اجلاسیه‌هایی در زمینه نماز مدارس در سطح استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش برگزار می‌شود. بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و مدرسه است و بخشنامه آن ابلاغ شده است.»

او ادامه داد: «در بخش قرآن نیز یک بحث محوری با عنوان حفظ جزء 30 قرآن کریم داریم. در همین زمینه بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده و مورد تاکید ویژه است که دانش‌آموزان با علاقه و با پرهیز از اجبار و اکراه حفظ جزء 30 قرآن کریم را در دستور کار خود قرار دهند. سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم شرکت کردند که امیدواریم امسال تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یابد.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: «تهیه بسته محتوایی و تهیه کاربرگ در قالب‌های مختلف و همچنین آموزش‌هایی با همکاری و هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای معلمان و فرهنگیان در نظر گرفته شده که کار بسیار ارزشمندی است و همچنین توجه ویژه به بحث امام‌شناسی در قالب طرح «مصباح‌الهدی» برنامه‌ریزی شده است. البته بحث محوری ما در حوزه عترت و امام‌شناسی توجه به هیات‌های مذهبی دانش‌آموزان است.»

مسیب‌زاده در پایان گفت: «34 هزار هیئت فعال مذهبی دانش‌آموزی در سطح مدارس کشور داریم که ساماندهی و تقویت کیفی و افزایش کمی آن‌ها در دستور کار جدی ما قرار دارد و باید تذکر بدهیم که امسال همه دستورالعمل‌های حوزه قرآن، عترت و نماز در قالب مدرسه‌محوری انجام خواهد گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار