مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان خبر داد:

جستجو و صحبت چهره به چهره با اهالی روستا ها و دانش آموزان برای ادامه تحصیل

اهواز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: مسئولین آموزش و پرورش عشایر خوزستان با حضور در روستاها به صحبت چهره به چهره با والدین و دانش آموزان برای ادامه تحصیل در مراکز شبانه روزی دوره دوم متوسطه عشایر خوزستان می پردارند‌.

کد مطلب: ۹۵۷۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جستجو و صحبت چهره به چهره با اهالی روستا ها و دانش آموزان برای ادامه تحصیل

حمید قنبری اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید مهمترین برنامه و هدف آموزش و پرورش عشایر خوزستان جلوگیری از بازمانده بودن دانش آموزان از تحصیل در مقطع تحصیلی متوسطه دوم است.

او افزود: دیدن دانش آموزانی مستعد و علاقمند به تحصیل که بخاطر بعد مسافت و نبود مراکز آموزشی در نزدیکی آنها از تحصیل بازمانده است سسب ناراحتی هر انسانی می شود و به همین خاطر با پیگیری های لازم و دریافت کد های تاسیس مدرسه نسبت به رفع این مانع عظیم برای دانش آموزان اقدام کردیم.
قنبری در ادامه بیان کرد: با توجه به کم جمعیت بودن تعداد دانش آموزان روستاهای عشایری امکان تاسیس مراکز متوسطه در تمام روستاها نیست و به همین دلیل با برنامه ریزی و تعیین یک نقطه جغرافیایی که به عنوان مرکزیت روستاها قرار دارد نسبت به تاسیس مراکز شبانه روزی اقدام کردیم.

او ادامه داد: به همین منظور برای ایجاد مرکزی جهت ادامه تحصیل دختران عشایری شهرستان ایذه مرکز شبانه روزی فرزانگان شهرستان ایذه در روستا جواد سعیدی این شهرستان افتتاح شد‌.

قنبری تصریح کرد: برای آگاهی دادن به دانش آموزان علاقمند و خانواده های آنها تیم بازرسی آموزش و پرورش عشایر خوزستان به منقطه اعزام شدند تا به صورت چهره به چهره با آنها صحبت کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان در پایان گفت: یکی از مزیت های تحصیل در مدارس عشایری سهمیه داشتن دانش آموزان در کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان است که این مورد می تواند نقش مهمی در محرومیت زدایی مناطق با توجه به بومی بودن فرهنگیان و معلمین آینده مناطق محروم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار