مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

تحصیل بیش از هفت هزار دانش آموز عشایری در 232 مدرسه خراسان رضوی

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی 99-98 مدارس عشایری که در روستای قرق شهرستان چناران برگزار شد از تحصیل بیش از هفت هزار دانش آموز عشایری در 232 مدرسه استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۶۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از هفت هزار دانش آموز عشایری در 232 مدرسه خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: عشایر جزو اقشار بسیار مهم در جمهوری اسلامی ایران هستند و از دیرباز نقش این قشر در پاسداری از کیان ایران عزیز بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: امروز در جهاد اقتصادی و خودکفایی، عشایر نقشی مهم در تولید و رشد کشور ایفا می کنند و وظیفه تمامی بخش ها خدمت رسانی به این عزیزان است.

خدابنده تصریح کرد: عدالت آموزشی به عنوان یک محور فعالیت در وزارت آموزش و پرورش همواره مدنظر بوده و تلاش کردیم فرصت های یادگیری برابر را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: فرهنگ غنی و دیرینه عشایری باید توسط معلمان و دست اندرکاران این حوزه نسل به نسل منتقل گردد.

وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که با آموزش مناسب به دانش آموزان عشایری زمینه ای برای تربیت انسان هایی مفید و تاثیرگذار برای خدمت رسانی به خود آن‌ها در آینده فراهم شود.

خدابنده افزود: سهمیه ای در وزارت آموزش و پرورش برای پذیرش دانش آموزان عشایر در دانشگاه فرهنگیان تخصیص پیدا کرده که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته معلمانی با دانش، توانمند و پایبند به فرهنگ عشایری تربیت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از هفت هزار دانش آموز عشایری در ۲۳۲ مدرسه که برای این عزیزان در نظر گرفته شده مشغول به تحصیل هستند و امروز زنگ آغاز سال تحصیلی این دانش آموزان در مدرسه عشایری روستای قرق شهرستان چناران به صدا در آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار