برگزاری آیین نمادین نواختن زنگ بازگشایی مدارس عشایری خراسان رضوی در سال تحصیلی 99-98

مشهد(پانا)- با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی آیین نمادین نواختن زنگ بازگشایی مدارس عشایری استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 99-98 در روستای قرق شهرستان چناران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۶۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین نمادین نواختن زنگ بازگشایی مدارس عشایری  خراسان رضوی در سال تحصیلی 99-98

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: عشایر مردمی سخاوتمند، کریم و مولد هستند و ما همیشه مدیون زحمات و تلاش های این مردم شریف هستیم.

وی افزود: استاد محمد بهمن بیگی در دهه ها قبل در ایل متولد شد و به این نتیجه رسید که اگر قرار است کیفیت زندگی مردم ایل و عشایر تغییر یابد باید این موضوع از طریق سواد و آموزش اتفاق افتد و در همین راستا مدارس عشایری را در ایران بنیانگذاری کرد و دغدغه مردمان ایل یک لحظه او را آرام نگذاشت و ما با افتخار این راه بزرگ را ادامه خواهیم داد.

حکیم زاده تصریح کرد: خوشبختانه امروز در کشور تعداد 182 هزار دانش آموز عشایری در 23 استان کشور مشغول به تحصیل هستند و این مهم در راستای عدالت آموزشی محقق شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: استان خراسان رضوی در بحث پوشش تحصیلی عشایر به آمار 100 درصدی رسیده است و در حال حاضر هیچ بازمانده از تحصیل شناخته شده ای در بین دانش آموزان عشایری استان وجود ندارد و این موضوع جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: آموزش عشایر برای ما نمادی از عدالت آموزشی است و برای همین خاطر در ساختار جدید وزارت آموزش و پرورش دفتر آموزش عشایر ارتقاء یافته و تحت عنوان دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر به فعالیت خود ادامه می دهد.

حکیم زاده افزود: براساس اساسنامه مدارس عشایری که یکی از دستاوردهای آموزش عشایر بوده است و در سال 93 تصویب شده، دانش آموزان عشایری باید سهمیه ای خاص را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی داشته باشند و ما به دنبال احیاء این موضوع هستیم تا دوباره این سهمیه را برای دانش آموزان عشایری برقرار نماییم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تنوع بخشی رشته های تحصیلی برای دانش آموزان عشایری از برنامه هایی است که در جهت تحقق آن گام برمی داریم، همچنین با جدیت به دنبال راه اندازی هنرستان های فنی و حرفه ای مخصوص دانش آموزان عشایر هستیم و امید داریم از میان جوانان عشایر بتوانیم پزشکان، معلمان، مهندسان، پرستاران و سایر اقشار را برای خود جامعه عشایری پرورش دهیم.

وی در پایان مواردی همچون پوشش دوره پیش دبستانی رایگان در مناطق عشایری، ادامه طرح سنجش بدو ورود رایگان در مدارس عشایری و اجرای کامل اساسنامه مدارس عشایری را از دیگر برنامه های مهم آموزش و پرورش عشایر کشور برشمرد که در جهت تحقق و عملیاتی شدن آن گام برمی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار