اجرای طرح نظارتی پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا در شهرستان تفت

تفت (پانا) - جلسه سامانه جامع ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالا با حضور معاونین فرمانداری و جمعی از مسئولین و کارشناسان ادارات ذی‌ربط در فرمانداری تفت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نظارتی پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا در شهرستان تفت

"ناصر دهقانی" در این جلسه با اشاره به اهمیت سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به‌عنوان یکی از زیرسامانه‌های مهم در طرح جامع تجارت گفت: با عملیاتی شدن این سامانه و شناسه دار کردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا، علاوه بر جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا و ارز می‌توان نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن را باهدف شناسایی کالاهای قاچاق کنترل نمود.

وی با اشاره به اینکه پروژه سامانه جامع انبارها وسیع و درعین‌حال بسیار ساده است تصریح کرد: مهم‌ترین هدف از اجرای سامانه ذکرشده این است که در مواقع بحران ما بدانیم در انبارهای شهرستان چقدر کالای اساسی داریم تا بتوانیم آخرین وضعیت کالا را در شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یادآور شد: موفقیت این طرح مستلزم همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی قیدشده در قانون و اطلاع‌رسانی صحیح به آحاد جامعه است.

"محمدجواد نعمتی" در این جلسه خاطرنشان کرد: باید به کسانی که دارای انبار و مراکز نگهداری کالا، بدون مجوز هستند اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد که اگر در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت‌نام نکنند کالای آنان اگرچه داخلی هم باشد قاچاق محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت با تأکید بر ضروری بودن ثبت کالا در سامانه جامع انبارها، ادامه داد: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خریدوفروش و انبار می‌کنند باید نشانی و مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

نعمتی در پایان اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن طرح سامانه جامع انبارها از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی، با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

در پایان مقرر شد تیم های نظارتی شامل کارشناسان دستگاه های ذی ربط ، بازدید هفتگی از انبارهای موجود در شهرستان را به منظور شناسایی و پایش انبارها در دستور کار قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار