استاندار یزد خواستار شد:  طراحی برنامه‌های عملیاتی برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها

یزد(پانا) - استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی معاونین برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری‌های استان گفت: انتظار می‌رود فرمانداران با اشراف کامل از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان برای توسعه متوازن و ایجاد اشتغال که بحث محوری استان است گام بردارند.

کد مطلب: ۹۵۸۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد خواستار شد:  طراحی برنامه‌های عملیاتی برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها

"محمدعلی طالبی" خواستار نقش‌آفرینی فرمانداری‌ها در توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها شد و خاطرنشان کرد: از فرمانداران انتظار می‌رود با اشراف کامل از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان برای توسعه متوازن و ایجاد اشتغال که بحث محوری استان است گام بردارند. عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: آمار بیکاری و اشتغال شهرستان باید روی میز فرماندار باشد تا به دنبال راه‌حل‌های عملیاتی برای کاهش آمار بیکاری باشد و لازمه این برنامه‌ریزی آشنایی با نمای کلی وضعیت بیکاری شهرستان، چگونگی نحوه دریافت و جذب تسهیلات و خدمات از مرکز استان و شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان است.
طالبی تأکید کرد: فرمانداران باید پیرامون حوزه اشتغال در شهرستان اشراف کامل داشته و برنامه عملیاتی شهرستان برای کاهش نرخ بیکاری نیز مشخص باشد و در راستای کاهش نرخ بیکاری اقدامات عملی را در شهرستان‌ها شاهد باشیم و ارزیابی لازم از فرمانداران در راستای ایجاد اشتغال صورت خواهد گرفت.
استاندار یزد با اشاره به نقش محوری معاونین برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری‌ها در توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها تصریح نمود: معاونین با پیگیری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی برنامه‌ریزی لازم برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان را انجام و مسائل در این حوزه‌ها را مدیریت نمایند.
"محمدعلی طالبی" بیان داشت: در بحث اشتغال ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده و تسهیلات بانکی بخشی از کار در حوزه اشتغال است و فراتر از تسهیلات می‌توان کارهای بزرگ و ماندگاری در این حوزه را عملیاتی کرد و در کارگروه اشتغال استان بر برنامه‌ریزی لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه برای ایجاد اشتغال و ارائه در این کارگروه تأکید شد.
استاندار یزد گفت: باید باسیاست گذاری‌های مناسب در شهرستان‌ها منابع داخلی بانک‌های شهرستانی به سمت ایجاد اشتغال سوق داده شود و از منابع دیگر نظیر وام‌های اشتغال روستایی، ستاد فرمان امام (ره) و سایر منابع در دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد برای عملیاتی کردن برنامه‌های ایجاد اشتغال استفاده بهینه شود.
وی ادامه داد: در سطح استان پرداخت تسهیلات بانکی و حمایت‌های لازم برای ایجاد اشتغال پایدار باید برای بیکاران بومی شهرستان باشد و برای تحقق این هدف، سازوکارهای لازم توسط مدیران استان تعریف تا شاهد انحراف نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار