ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد

یزد( پانا )- استاندار یزد شب گذشته در نشست شورای آموزش وپرورش استان از اقدامات و برنامه ریزی های ستاد پروژه مهربرای بازگشایی هرچه بهتر مدارس قدردانی کرد و افزود: امیدوارم در طول سال تحصیلی نیز دانش آموزان شرایط مطلوبی برای ادامه تحصیل داشته باشند .

کد مطلب: ۹۵۵۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد

"محمدعلی طالبی "اجرای طرح‌های مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان را ستود و گفت: لازم است به منظور هم افزایی بیشتر ، زمینه اجرای این طرح ها با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط در استان فراهم شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان یزد کنکورزدگی را منشا برخی از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها ذکرکرد و افزود: بررسی و رفع این آسیب یک ضرورت است که امید است با همراهی و همکاری دستگاههای ذیربط به آن پرداخته شود .

استانداریزدمشارکت دستگاه‌های مرتبط با مقابله با آسیب های اجتماعی در طرح نماد را نمونه ای موفق از اقدامات انجام شده دراین زمینه دانست .

" محمدعلی طالبی " با اشاره به سفر معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به استان یزد گفت : یکی از مواردی که خانم ابتکار بر آن تاکید کردند مناسب سازی مدارس دخترانه است که انتظار می رود با همراهی شهرداری به این مهم نیز پرداخته شود .

قرار گرفتن بحث اقتصاد آموزش و پرورش به عنوان دستور یکی از جلسات شورا و لزوم برنامه ریزی و توجه دقیق به مباحث آماری و جمعیتی دانش آموزان در ده سال آینده از دیگر تاکیدات استاندار یزد در این نشست بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با گرامیداشت تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس گفت :از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی استفاده شده است.

"عباسعلی دانافر" آموزش و پرورش را بهترین بستر مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: به حمدالله در این راستا اقدامات خیلی خوبی در سال گذشته برای کاهش رفتارهای پرخطر دانش آموزان انجام گرفته است .

ایشان بررسی تغییرات جمعیتی برای انجام برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های هر چه دقیق تر فضا و نیروی انسانی را یادآوری کرد و افزود : فرآیند رشد و عواملی که در تغییرات جمعیتی نقش دارند در سیاست گذاری فضای آموزشی و منابع انسانی تاثیر بسزایی دارد و می توانداز چالش‌ها و بحران‌های پیش‌رو جلوگیری کند .

ارائه گزارش پروژه مهر و اقدامات انجام شده برای آماده سازی مدارس توسط معاون آموزش متوسطه ، ارائه طرح های آموزش و پرورش برای شناسایی بیشتر آسیب های اجتماعی دانش آموزان توسط معاون پرورشی و فرهنگی و بررسی وضعیت آماری از جمعیت دانش آموزی نیروی انسانی و فضای مورد نیاز در ۱۰ سال آینده توسط معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان از دیگر مباحث این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار