استانداریزد:آثار خیر بازنشستگان آموزش و پرورش همیشه در جامعه هویداست

یزد(پانا)- همایش تکریم از فرهنگیان بازنشسته استان با عنوان زمزمه محبت دریزد برگزارشد .

کد مطلب: ۹۵۰۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
استانداریزد:آثار خیر بازنشستگان آموزش و پرورش همیشه در جامعه هویداست

"محمدعلی طالبی" استاندار یزد در این نشست ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگوار علاوه بر دولتمرد بودن، جزئی از بدنه آموزش و پرورش بوده و به شغل شریف معلمی اشتغال داشتند که این امر هم برای دولت و هم برای آموزش و پرورش افتخار است.

"طالبی" در ادامه با اشاره به صحبت‌هایی که نسبت به جایگاه بازنشستگان میشود ، عنوان کرد: خوشبختانه خود دوستان بیشتر از ما نسبت به جایگاهشان واقف هستند و تمایل دارم بجای اینکه شعار بدهیم و شعاری صحبت کنیم، فضایی را برای بهره‌گیری از این‌ظرفیت ممتازی که در اختیار ماست به وجود بیاوریم.

استاندار یزد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ممکن است در گذر زمان و در شلوغی کارها و مسئولیت‌ها نقشی که بازنشستگان عزیز در نظام تعلیم و تربیت استان داشته و دارند فراموش شود اما شناخت این ظرفیت بسیار مهم است.

استاندار یزد با اشاره به این نکته که " ممکن است افرادی که در بدنه اداری مشغول به کار هستند، پس از 30 سال که بازنشسته شده و افراد دیگری جایگزین‌شان می شوند بعد از مدتی اثری از فعالیت‌هایشان نباشد و فراموش شوند" افزود:آثار خیر بازنشستگان آموزش و پرورش همیشه همراه جامعه است و تداوم دارد و همین امر ایشان را با دیگر بازنشستگان متمایز می سازد.

"طالبی" همچنین افزود: آثار خیر بازنشستگان آموزش و پرورش همیشه در جامعه هویداست و احترام دائمی که جامعه نسبت به معلمین دارد به این دلیل است که ما برای تمام عمر مدیون زحمات معلمین و پیشکسوتان در عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

استاندار یزد در ادامه اظهار امیدواری کرد تا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده و در خدمت توسعه استان و برنامه‌های مختلف در بعد عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش بهره برداری شود.

"طالبی" با تاکید بر استفاده از فراهم نمودن ظرفیت استفاده از بازنشستگان با همکاری اداره کل آموزش و پروش، عنوان کرد: خوشبختانه کانون بازنشستگان آموزش و پرورش این ظرفیت حقوقی را به وجود آورده تا اینچنین حرکتی آغاز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان نسبت به فعالیت بازنشستگان در جهت رفع نیازهای اصلی و اساسی که امروز باید به آن توجه کنند، گفت: صیانت از جایگاه آموزش و پرورش استان صیانت از شان مقام معلم در استان و حفظ همه موفقیت‌ها و ویژگی‌های مثبتی است که در آموزش و پروش استان یزد از دیرباز تاکنون وجود داشته و امروز پیشکسوتان بعنوان عناصری که خودشان در به وجود آمدن این وضعیت و موفقیت‌ها نقش‌آفرین بوده‌اند باید در کنار این ادره‌کل، مسئولیت صیانت از این جایگاه را برعهده داشته باشند.

وی با اشاره به ایجاد برخی تحرکات در جهت هدف قراردادن انسجام نیروهای آموزش و پرورش عنوان کرد: این تحرکات بیشتر در جهت مشغول کردن به خود و غلبه حاشیه بر متن است و هدف آن بردن فضا به سمتی است که آموزش و پرورش از مسئولیت اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت دانش آموزان غافل شده و به بحث‌های جانبی مشغول شود.

استاندار یزد در همین رابطه تاکید کرد: صیانت از این موفقیت‌ها و جایگاه آموزش و پرورش وظیفه همگانی است که همه باید در کنار هم این مسئولیت را دنبال کنند.

"طالبی" با اشاره به اهمیت سازمانی نیروهای آموزش و پرورش، عنوان کرد: این اتفاق‌ها ظرفیت بسیار خوبی‌است که نباید دست کم گرفته شود و باید با استفاده از این پتانسیل فضایی در جهت همدلی نیروهای دلسوز آموزش و پرورش به وجود آید تا مشکلات را پست سر گذاریم و مسائل مختلف را مدیریت کنیم و تمرکز را بر اصل آموزش فرزندان عزیز این سرزمین قرار دهیم.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی حضار در جلسه، بیان کرد: فکر می‌کنم مطالبات مطرح شده کف مطالبات فرهنگیان بازنشسته باشد و جزء مواردی است که کاملا در آن محق هستند و هیچ کس در استحقاق بازنشستگان در دستیابی به این خواسته ها تردیدی ندارد و ما در استان در جهت تحقق این خواسته‌ها هرگونه هماهنگی و پیگیری را انجام خواهیم داد.

استاندار یزد در پایان سخنان خود در ارتباط با تشکیل کمیته پیگیری امور بازنشستگان، گفت: پیشنهاد می‌کنم بررسی شود تا فراتر از مطالبات مطروحه چه کاری برای تقویت جایگاه بازنشستگان فرهنگی می‌توانیم انجام دهیم تا با برنامه ریزی محقق شود.

در ادامه این همایش که به مناسبت تجلیل از بازنشستگان فرهنگی متولد شهریورماه 1337تا شهریورماه 1339 در تالار معلم دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاک نژاد یزد برگزار شد تعدادی از پیشکسوتان بازنشسته در این جمع صمیمی به بیان خاطراتی از دوران معلمی خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار