خاطره وزیر آموزش و پرورش از آغاز تحصیل خود در مدرسه

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها خاطره‌ای از آغاز تحصیل خود در مدرسه ابتدایی بازگو کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
خاطره وزیر آموزش و پرورش از آغاز تحصیل خود در مدرسه

محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها که صبح امروز در دبستان پسرانه تشیع منطقه ۱۹ برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: «خوشبختانه امسال بیش از ۲ درصد رشد در آموزش ابتدایی داشتیم و بیش از ۸ میلیون نفر در این دوره ثبت‌نام کردند. اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین دوره آموزشی ما دوره ابتدایی است زیرا در این دوره شخصیت بچه‌ها شکل می‌گیرد.»

او افزود: «تلاش داریم دوره آموزشی را برای تمام کودکان لازم‌التعلیم قرار بدهیم و همه افرادی که در ایران زندگی می‌کنند از فرصت آموزش برخوردار باشند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «توزیع دانش‌آموزان در مدارس یک توزیع نرمال نیست. اکنون حدود ۵ هزار مدرسه زیر ۵ نفر و ۱۴ هزار مدرسه زیر ۱۰ نفر داریم. توزیع مدارس متناسب با جمعیت نبوده و باید تلاش کنیم در توسعه جدید فرصت‌های فضاهای آموزشی به این نکته توجه شود.»

حاجی میرزایی خاطره‌ای از ابتدای تحصیل خود در مدرسه بازگو کرد و گفت: «برای هر دانش‌آموز و هر خانواده‌ای روز اول مدرسه خاطره‌انگیز است. شوق یادگیری و به همراهش ترسی از اینکه چه شرایطی در انتظار ماست، در روز اول مهر دیده می‌شود.»

او گفت: «من روز اول مدرسه گریه نمی‌کردم اما تشویش‌های موجود باعث می‌شد به سرعت با معلم خود ارتباط برقرار کنم، با افراد جدید آشنا شدم. سرعت انطباق با محیط به کیفیت و مهارت معلم بستگی دارد.»

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا آن زمان فکر می‌کردید روزی وزیر شوید، گفت: «خیر فکر نمی‌کردم وزیر شوم.»

حاجی میرزایی در ادامه توصیه‌هایی هم به دانش‌آموزان داشت و گفت: «فرزندان من که امروز به مدرسه می‌گذارنند بدانند این دوره، دوره مهمی در زندگی آن‌ها است. بیشترین قدرت یادگیری در این دوره است. باید تلاش شود دانش‌آموزان با شوق و نشاط در کلاس حاضر شوند. این فرصت را غنیمت بشمارند زیرا این روزها روزهای بیادماندنی خواهد بود.»

او افزود: «موضوع مهارت اهمیت فوق‌العاده‌ای بیش از دانش پیدا کرده است. ما باید تاکید کنیم به افراد مهارت‌های پایه آموزش داده شود و بهترین دوره برای این انتقال دوره ابتدایی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار