در مراسم آغاز سال تحصیلی

حاجی‌میرزایی: دیوار بین خانه و مدرسه باید برداشته شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خانواده را مدرسه اول و مدرسه را خانه دوم دانست و بر برداشته شدن دیوار بین مدرسه و خانه تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: دیوار  بین خانه و مدرسه باید برداشته شود

وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1399ـ1398 که صبح امروز با حضور رئیس جمهوری در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه در منطقه 18 تهران برگزار شد با گرامی‌داشت یاد و نام شهدا گفت: «برای ما بازگشایی مدارس، جشن ملی و یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور است که از خداوند متعال مسالت دارم شروعی با ایمان و پایانی پر از معنویت داشته باشیم.»

او ادامه داد: «از آقای روحانی که ترجیح دادند سفرشان را به عقب بیاندازند تا در کنار دانش‌آموزان در جشن شروع مهر شرکت کنند تشکر می‌کنم و این نشانه‌ای از توجه ایشان به موضوع مهم تعلیم و تربیت است.»

محسن حاجی‌میرزایی افزود: «هم‌زمان با این مراسم بیش از 14 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در 110 هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند. در تابستان امسال همکاران فرهنگی ما تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا یک سال تحصیلی خوب را آغاز کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش به مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: «در مدارس زلزله‌زده کرمانشاه تمام مدارسی که تخریب شد یا نیاز به نوسازی و به‌سازی داشت آماده شدند و اکنون حتی سرانه فضای آموزشی در این مناطق نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. جز در استان سیستان و بلوچستان، بساط مدارس خشتی و گلی برچیده شده است و آن‌گونه که همکارانم به من گفته‌اند تا قبل از پایان پاییز جشن پایان مدارس خشتی و گلی را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «خانواده مدرسه اول است و مدرسه خانه دوم است. دیوار و فاصله بین خانه و مدرسه باید برداشته شود و هر دو محیط سرشار از شوق و انگیزه یادگیری باشد. روش‌های یادگیری باید براساس مشارکت دو طرف باشد. دسترسی به آموزش با کیفیت حق همه دانش‌آموزان است و بهبود مستمر کیفیت به‌ویژه در مدارس دولتی و آماده کردن بچه‌ها با مسائل پیچیده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مهم‌ترین جهت‌گیری نظام آموزش و پرورش خواهد بود.»

محسن حاجی‌میرزایی افزود: «صیانت از سلامت جسمی، روانی، عاطفی و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری، صداقت، پاکدامنی، عفاف و حجاب در تمام مدارس به خوبی پیش خواهد رفت.»

وزیر آموزش و پرورش به پرسش مهر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «هر سال سنت حسنه مراسم آغاز سال، پرسش مهر است و همکاران بنده از هرکدام از این پرسش‌ها یک دریا ساخته‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار