در مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها

محسن حاجی‌میرزایی: آموزش ابتدایی اصلی‌ترین دوره آموزش و پرورش است

سرمایه‌گذاری در آموزش ابتدایی از سرمایه‌گذاری که برای آموزش عالی می‌شود کارسازتر و برای پیشرفت کشور تعیین‌کننده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد سرمایه‌گذاری در آموزش ابتدایی از سرمایه‌گذاری که برای دوره آموزش عالی می‌شود، کارسازتر و برای پیشرفت کشور تعیین‌کننده است.

کد مطلب: ۹۵۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
محسن حاجی‌میرزایی: آموزش ابتدایی اصلی‌ترین دوره آموزش و پرورش است

محسن حاجی میرزایی در مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها که صبح امروز در دبستان پسرانه تشیع منطقه ۱۹ برگزار شد، گفت: «آینده این کشور به دست فرزندان رقم می‌خورد و نبض اصلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی می‌تپد. آموزش ابتدایی اصلی‌ترین دوره آموزش و پرورش است.»

او افزود: «مطالعات متعددی اثبات کرده اگر جامعه‌ای به جای توسعه آموزش عالی در سطح لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری آموزش ابتدایی را توسعه دهد برای پیشرفت کشور موثرتر است. سرمایه‌گذاری در این آموزش از سرمایه‌گذاری که برای آموزش عالی می‌شود کارسازتر و برای پیشرفت کشور تعیین‌کننده است.»

وزیر آموزش و پرورش این دوره را دوره شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان دانست و گفت: «بیشترین تاثیر در این دوره است و فرهنگ دینی تربیت کودکی را مورد تاکید قرار می‌دهد و مطالعات بین‌المللی، تربیت کودکی را مورد تاکید دارد.»

حاجی میرزایی گفت: «بچه‌ها از انگیزه خوبی برای یادگیری برخوردارند و توانایی بالایی دارند. قدرت فراگیری آنان خانواده‌ها را شگفت‌زده می‌کند.»

او افزود: «مدرسه باید استمرار این شگفت‌زدگی باشد و مجال رشد و تربیت را به دانش‌آموز بدهد. باید فضای مدرسه بیشترین شباهت را به فضای خانواده و همدلی اعضا در محیط مدرسه داشته باشد. هرچه برای تربیت این نسل توجه شود سرمایه‌گذاری موثرتر خواهد بود.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «دانش‌آموزان در این دوره فطرت الهی، روان پاک و ذهن خالی از آلودگی دارند و از رفتار ما بیشتر از کلام می‌آموزند. معلمان و مربیان پیش دبستانی و ابتدایی با رفتار به بچه‌ها می‌آموزند.»

حاجی میرزایی گفت: «باید بر روی شاد بودن و مناسب بودن فضای مدرسه تاکید کرد. محیط یادگیری سرشار از شوق باشد و افراد منتظر ساعت شروع کلاس باشند. این مهم با محیط یادگیری مانوس، شاد و همراه با بازی و هنر به‌دست می‌آید.»

او افزود: «امیدوارم با تلاش همکاران هیچ فردی نباشد که در سن تحصیل امکان آموزش ندارد. تلاش داریم فرصت آموزش در سراسر کشور فراهم شود.»

حاجی میرزایی بر تربیت مشترک دانش‌آموزان در خانه و مدرسه تاکید کرد و خطاب به خانواده‌ها گفت: «در این صورت زمینه‌های بهتری برای رشد فرزندان فراهم می‌شود. درخواست دارم به این خانه دوم فرزندان سرکشی کنید و در جریان تربیت فرزندان قرار گیرید.»

در این مراسم از خانواده دو شهید تجلیل شد و در پایان وزیر آموزش و پرورش بین دانش‌آموزان این مدرسه رفت و با آنان گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار