معاون مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش: تعامل و تفکر سیستمی مهم ترین رویکرد حراست

بیرجند (پانا) ـ معاون پیشگیری و حفاظت فیزیکی مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: تعامل سازنده با ارکان مختلف آموزش و پرورش در تصمیم گیری ها، تقویت تفکر سیستمی و تسهیل فرایند تعلیم و تربیت منطبق با سند تحول بنیادین مهمترین رویکرد حراست است.

کد مطلب: ۹۵۵۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش:  تعامل و تفکر سیستمی مهم ترین رویکرد حراست

فخرالدین محدث، در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره حراست آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: جهان امروز متکی بر دانایی و تربیت نیروی انسانی است که این رسالت خطیر، وظیفه معلمان است.

او، با بیان این که حراست باید به گونه ای رفتار کند که دیگران به ضرورت وجود حراست پی ببرند، تصریح کرد: آموزش و پرورش سرمایه های مهمی همچون معلمان و دانش آموزان را دارد و همه نسبت به صیانت از این سرمایه ها مسئولند و حراست نیز در کنار دیگر مجموعه ها باید همکاری لازم را داشته باشد.

معاون پیشگیری و حفاظت فیزیکی مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت وجود حراست حرفه ای،موثر و تصمیم ساز در دستگاه تعلیم و تربیت، ادامه داد: لازمه مقبولیت حراست در انظار مردم و معلمان برخورداری از هنر ارتباط، تعامل و اعتماد سازی است.

او پیشگیری را یکی دیگر از رسالت های حراست در آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: اساس و حیات افراد به آبروی آن هاست و با توجه تأکیدات مکرر قرآن مجید، پرهیز از بدگمانی و سوء ظن، عدم تجسس در امور پنهانی مردم و همچنین عدم بازگویی اطلاعات مردم و نادیده انگاری مهمترین خصیصه های حراست است.

محدث با بیان این که حراست وقایع و اتفاقات از وظایف حراست نیست افزود: حراست باید آینده نگر و آینده پژوه باشد و پیش بینی، انعکاس آینده، اشرافیت بر موضوعات و گلوگاه ها و واقف بودن بر محیط و پیشگیری نه مچگیری کردن از نکات مهم حراست امروز است.

گفتنی است در این آیینپف از زحمات حسین علیزاده بیرجندی تقدیر به عمل آمد و علی سرزهی به عنوان رئیس جدید حراست آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار