امام‌حسین(ع)؛ جلوه حقیقی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر است

خبرگزاری پانا:رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با تأكید بر اینكه امام ‌حسین(ع) نماد و جلوه حقیقی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر است، گفت: راز عزت حسینی، ذوب‌شدن در این حقیقت است كه تمام رفتار و گفتار و اهداف امام‌حسین(ع) اطاعت از خدا و اجرای فرامین او بود.

کد مطلب: ۹۵۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، به جایگاه والا و تاریخی امام‌حسین(ع) و محبت پیامبر اسلام(ص) به امام حسین(ع) پرداخت و آنان را اسوه معرفت و تقوا و شجاعت و مردانگی و اخلاق و سخاوت دانست و اظهار كرد: توسل به امام‌حسین(ع)، مایه نجات از هوای نفسانی و دنیازدگی است.

وی با بیان اینكه قیام امام‌حسین(ع) نه برای حكومت بلكه برای اجرای عدالت در راستای عبادت خدا در جامعه اسلامی بود، افزود: امام‌حسین(ع) دست جنایتكاران را از دین كوتاه كرد و با انقلابی خونین دشمنان اسلام را رسوای دو جهان كرد و عظمت و سیادت بنی‌هاشم را در راه هدایت دین اثبات كرد.

حجت‌الاسلام احمدی‌پور با اشاره به اینكه امام‌حسین(ع) مظهر كامل عشق و دلدادگی است و عشق به امام‌حسین(ع) تا روز قیامت در دل تمامی مسلمانان شعله‌ور است، تاکید کرد: پیامبر مكرم اسلام(ص) همواره سیدالشهداء را از خود می‌دانست و مقام و جایگاه آن حضرت را در نزد خدا مقرب‌تر و عزیزتر یاد می‌كرد.

این كارشناس دینی با تأكید بر اینكه امام‌حسین(ع) نماد و جلوه حقیقی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر است و مسلمانان با الگو قرار دادن این امام باید ادامه‌دهنده راه ایشان باشند، اضافه كرد: راز عزت حسینی، ذوب‌شدن در این حقیقت است كه تمام رفتار و گفتار و اهداف امام‌حسین(ع) اطاعت از خدا و اجرای فرامین او بود .

وی با اشاره به مظلومیت همیشگی امام‌حسین(ع)،متذکر شد: تمامی پیامبران پیش از مبعوث‌شدن خبر از واقعه كربلا داشتند و هنگامی كه راهشان به محل شهادت امام‌حسین(ع) می‌افتاد، به خاطر مظلومیت‌های آن حضرت در زمین كربلا می‌گریستند.

این كارشناس دینی با تأكید بر اینكه امام‌حسین(ع) مرد شمشیر و عشق است، ادامه داد: امام‌حسین در اوج ایمان و تقوا و اطاعت‌پذیری، به یقین بالاترین مراتب عزت را هم در حیات دنیوی و هم در جهان آخرت و در پیشگاه قرب الهی دارد؛ امام‌حسین(ع) در حسن خلق، تواضع، ادب، بخشش، صله رحم، راستی، درستی، عبادت، فراست و ذكاوت، شجاعت و شهامت، آزاری و سعادت، فداكاری و گذشت، امیدواری و آرزو، شرافت و عشق، مرام و مسلك، صبر و بردباری، سیاست ملی و مظلومیت اجتماعی دارای نبوغ فكری بود و این كلمات را چنان معنی كرد كه تاكنون كسی نتوانسته است چنان معنی كند.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا در خصوص فضایل اخلاقی امام‌حسین(ع) تصریح كرد: از شاخص‌ترین فضایل اخلاقی امام‌حسین(ع) كه هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی و هم در رخداد عظیم حماسه حسینی، حضور پررنگ و برجسته دارد، عزتمندی و ذلت‌گریزی است.

وی با بیان اینكه سوم شعبان، میلاد امام‌حسین(ع) از سوی امام راحل به روز پاسدار نامگذاری شده و فلسفه این نامگذاری علاوه بر یادآوری و تجلیل، الگوپذیری و اتصال روحی و اخلاقی پاسداران به الگوی حماسه و فداكاری امام‌حسین‌(ع) است؛ اذعان داشت: امام‌حسین(ع) بزرگ پاسدار دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی در طول تاریخ است زیرا آن حضرت همیشه افراد را به سبقت در انجام كارهای نیك، استفاده از فرصت‌ها و رفع حاجات مردم مؤمن دعوت می‌كرد.

این مسئول فرهنگی سپاه و بسیج را عامل ماندگاری انقلاب اسلامی خواند و بیان كرد: رزمندگان و دلیرمردان هشت‌سال دفاع مقدس با الگوگیری از نهضت عاشورای امام‌حسین(ع) توانستند در مقابل كشورهای شرق و غرب با نثار كردن جسم و خونشان از ایران اسلامی محافظت كنند و نامشان را برای همیشه جاودان سازند.

وی با اشاره به این مطلب كه پاسدار كرامتی است كه خداوند متعال به انقلاب اسلامی و تمامی پاسداران و ملت ایران عطا كرده است، خاطرنشان كرد: پاسداری منصب بزرگ انبیاء عظام و اولیاء خداوند تعالی است و همه انبیاء پاسدار اسلام و دین بوده‌اند و این رسالت، ماموریت سنگینی است كه به دوش سپاهیان است و باید با برنامه‌ریزی و هدفمندی به مقصد برسانند.

حجت‌الاسلام احمدی‌پور ابراز کرد: براساس فلسفه و كاركرد وجودی سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مهم‌ترین رسالت و مأموریت سپاه و آحاد پاسداران پیش‌بینی شده و در طول سه دهه گذشته پاسداران به دلیل روحیه شهادت‌طلبی، انقلابی‌گری و جان‌فشانی‌های زایدالوصف خود مورد تمجید امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شاخصه‌هایی چون تبلور ارزش‌ها و معیارهای دینی، مردمی‌بودن، ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی در سه بعد اساسی و عمده رسالت خود یعنی حفظ انقلاب در برابر هر سه طیف تهدیدات، توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی، عمق‌بخشی داخلی و خارجی و ظرفیت‌سازی، كارآمدسازی سپاه و بسیج ایفای نقش كرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار