اول مهر هیچ کلاسی در گیلان نباید بدون معلم باشد

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: اول مهر امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ هیچ کلاسی در مدارس استان نباید بدون معلم باشد.

کد مطلب: ۹۵۴۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اول مهر هیچ کلاسی در گیلان نباید بدون معلم باشد

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان، نادر جهان آرای در جلسه روسای ادارات مناطق آموزش و پرورش استان در ماسوله اظهار داشت : امسال از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، نیروهای حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی بر اساس نیاز و جنسیت بهره مند می شویم.

وی افزود: با توجه به تمهیدات گسترده ای که در ساماندهی نیروی انسانی و تجهیز مدارس اندیشیده شده، سال خوب تحصیلی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان انتخاب شعار امسال با عنوان ( مدرسه محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافتمندانه ) خاطر نشان کرد: مدارس ما باید مکانی برای تعمیق هویت دینی _ ملی باشد، بنابراین برپایی برنامه های صبحگاهی، برگزاری مستمر نماز جماعت و سایر آیین های ملی و مذهبی در وحدت ملی و همگرایی های محلی بسیار ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم ساماندهی سرویس های ایاب و ذهاب مدارس تصریح کرد: استفاده از سرویس های مدارس شناسنامه دار و عدم استفاده از موتور به عنوان سرویس مدارس از مهمترین راهبردهای آموزش و پرورش در این باره است.

وی با اشاره به ضرورت نظارت های دقیق بر انجام امور، اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از منزه ترین دستگاههای اجرایی کشورست، ما آمادگی کامل داریم با دستگاههای نظارتی در جهت شفاف سازی فعالیت های مختلف همکاری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر لزوم دقت در انتخاب مدیران مدارس تصریح کرد: معیارهای تخصصی و ارزشی تنها ملاک انتخاب مدیران در آموزش و پرورش است، به رغم تنوع مدارس در کشور همه مدیران مدارس موظفند برنامه های رسمی آموزش و پرورش را اجرایی کرده و از فعالیت های جزیره ای پرهیز کنند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۱۸۹ هزار و ۶۹۷ نفر در مقطع ابتدایی، ۸۸ هزار و ۷۴۳ نفر در دوره اول متوسطه و ۷۳ هزار و ۷۵۷ دانش آموز در دوره دوم متوسطه در استان گیلان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار