همایش مدیران مدارس دولتی و غیردولتی آموزش و پرورش منطقه 6

تهران (پانا) - محسن بهارلو، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل شهر تهران در همایش مدیران مدارس منطقه 6 از تغییر رفتار دانش‌آموز را مستلزم تغییر در نگرش نیروی انسانی بیان کرد.

کد مطلب: ۹۵۴۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش مدیران مدارس دولتی و غیردولتی آموزش و پرورش منطقه 6

همایش مدیران مدارس دولتی و غیردولتی آموزش و پرورش منطقه 6 در راستای سیاست ها و برنامه های سال تحصیلی جدید برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، در آستانه بازگشایی شکوهمند مدارسبهارلو، معاون توسعه مدیریت و پشیتبانی اداره کل شهر تهران در همایش مدیران آموزش و پرورش منطقه 6 طی سخنانی به دو کلید واژه مهم "تغییر و شعور بهره برداری از اطلاعات "پرداخته و در تبیین موضوع "تغییر" گفت: تغییر حتمی است و دنیا در حال تغییر و خواسته های مردم نیز مدام بر اساس آن تغییر پیدا می کند و سازمانهای کنونی بر اساس خواسته های مردم شکل می گیرد.

وی در ادامه افزود: تکنولوژی هم دائم در حال تغییر است و ما باید یک بازنگری در چشم اندازهای خودمان در سیستم آموزشی بر اساس این تغییرات داشته باشیم.

بهارلو در تبیین موضوع دوم بحث اظهار داشت: امروز اطلاعات توزیع شده و دانایی در اختیار افراد خاص نیست. امروز جمع آوری اطلاعات مهم نیست. بلکه شعور بهره برداری از اطلاعات مهم است.

وی در ادامه افزود: امروز ذهن، حافظه نیست، اینکه ما بتوانیم در موقعیت های مبهم چگونه از اطلاعات بهره برداری کنیم، مهم است.

سپس معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل شهر تهران بیان داشت: تغییر در رفتار دانش آموز، مستلزم تغییر در نگرش نیروی انسانی است.

بهارلو در بخش پایانی سخنان خود عنوان داشت: هنر مدیریت آن است که بتواند منابع انسانی و مادی را در جهت اهداف سازمان هماهنگ و درست بکار گیرد.

وی رشد اقتصادی کشور، افزایش تولید ناخالص داخلی را بدست دانش آموزان که امروز در سیستم تعلیم و تربیت کشور هستند، دانست و بر موضوع تغییر در دانش نگرش و رفتار دانش آموزان تاکید نمود.

سپس جواد نظریان مدیرمنطقه 6 ضمن تقدیر و تشکر از مدیران مدارس ، اول مهر را رویداد بزرگ فرهنگی و علمی در کشور قلمداد نمود و بر اهمیت و ضرورت بازگشایی مدارس به بهترین وجه تاکید و از مدیران مدارس خواست به همه مولفه های ستاد بازگشایی در مدارس توجه کنند.

مدیر منطقه6 در ادامه سخنان خود به توفیقات علمی ، فرهنگی و ورزشی منطقه پرداخت و اظهار داشت: در حوزه ورزشی ، فرهنگی و هنری منطقه 6 در دو سال گذشته رتبه نهم و یازدهم را داشته که در سال گذشته به رتبه سوم و امسال به رتبه دوم ارتقاء یافته و این در حالی است که منطقه 6 در بین مناطق 19 گانه تهران، کمترین آمار جمعیت دانش آموزان را دارد.

جواد نظریان با اشاره به توفیقات عظیم المپیادهای علمی کشوری اظهار داشت: سال گذشته 35% المپیادها اختصاص به منطقه و امسال این آمار به بالای 50% افزایش پیدا نموده است.

وی همچنین به توفیقات عظیم بدست آمده در کنکور سراسری در سال تحصیلی جاری پرداخته و عنوان داشت: 40 درصد رتبه های تک رقمی کنکور سراسری به آموزش و پرورش منطقه 6 اختصاص دارد.

نظریان در جمع بندی توفیقات علمی عنوان داشت: ما افتخار می کنیم که منطقه 6 جریان ساز آموزشی در کشور باشد.

هم چنین ایرج حسابی فرزند دکتر حسابی با یادآوری خاطراتی از پدرشان و حجت الاسلام والمسلمین قدس مباحثی در جهت تعلیم و تربیت بیان نمود.

گفتنی است در این مراسم از نماینده مدیران دوره های تحصیلی تقدیر و تشکر گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار