همه مدارس تابع نظام آموزش و پرورش رسمی کشور هستند

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به رغم تنوع مدارس در کشور همه مدیران مدارس موظفند برنامه های رسمی آموزش و پرورش را اجرایی کنند و از فعالیت های جزیره ای پرهیز کنند.

کد مطلب: ۹۵۴۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
همه مدارس تابع نظام آموزش و پرورش رسمی کشور هستند

نادر جهان آرای در جلسه روسای ادارات مناطق استان که در شهرک تاریخی ماسوله برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: با توجه به تمهیدات گسترده ای که در ساماندهی نیروی انسانی و تجهیز مدارس اندیشیده شده سال خوب تحصیلی را شاهد خواهیم بود. وی با بیان انتخاب شعار امسال با عنوان « مدرسه محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافتمندانه » خاطرنشان کرد: مدارس ما باید مکانی در جهت تعمیق هویت دینی _ ملی باشند و برپایی برنامه های صبحگاهی، برگزاری مستمر نماز جماعت و سایر آیین های ملی و مذهبی در وحدت ملی و همگرایی های محلی بسیار ضروری است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت نظارت های دقیق بر انجام امور، اظهار داشت: خوشبختانه آموزش و پرورش یکی از منزه ترین دستگاههای اجرایی کشور است و ما آمادگی کامل داریم با دستگاههای نظارتی در جهت شفاف سازی فعالیت های مختلف همکاری کنیم. جهان آرای با تأکید بر دقت لازم در انتخاب مدیران اظهار داشت: معیارهای تخصصی و ارزشی تنها ملاک انتخاب مدیران در آموزش و پرورش است. وی افزود: اول مهر امسال هیچ کلاسی در مدرسه نباید بدون معلم باشد و در این راستا امسال از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، نیرو های حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی بر اساس نیاز و جنسیت بهره مند می شویم. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم ساماندهی سرویس های مدارس خاطرنشان کرد: استفاده از سرویس های مدارس شناسنامه دار و عدم استفاده از موتور به عنوان سرویس مدارس از مهم ترین راهبردهای آموزش و پرورش در این زمینه است. جهان آرای در پایان بر تعیین تکلیف خانه های سازمانی و اهتمام مدیران به برقراری بیمه مسئولیت مدنی و حوادث مدارس در جهت صیانت مادی و معنوی از دانش آموزان تأکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در این نشست گفت: کانون، فرزند آموزش و پرورش است و هیچ گونه فعالیت موازی با این دستگاه ندارد و ما نیز به دنبال گسترش عدالت آموزشی هستیم. اسفندیار رضایی با اشاره به فعالیت 31 مرکز در استان اظهار داشت: امسال ما با شعار « آینده ساختنی است » 5 هزار کودک و نوجوان را زیر پوشش برنامه های متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار