افتتاح 32 پروژه عمرانی، آموزشی و ورزشی دراستان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از افتتاح 32 پروژه عمرانی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این استان خبرداد.

کد مطلب: ۹۵۱۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 32 پروژه عمرانی، آموزشی و ورزشی دراستان اردبیل

احمد ناصری در برنامه تلویزیونی " تزه گون" سیمای مرکز اردبیل با اشاره به اینکه پروژه مهر در 3393 مدرسه استان در حال اجرا است، اظهار داشت: مهرماه امسال با حضور 250 هزار دانش آموز و 19 هزار فرهنگی در قریب به 10 هزار کلاس درس کلید خواهد خورد.

او افتتاح 20 مدرسه با تجهیزات کامل آموزشی و پرورشی و 12 سالن ورزشی و نمازخانه با اعتبار هزینه شده 42 میلیارد تومان را از دیگر اقدامات انجام شده و در حال اجرا طی هفته دولت تا مهر 98 در راستای شروع مهری پر مهر عنوان نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از اجرای پروژه حذف بخاری های نفتی از مدارس در قالب استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس در 735 کلاس درس روستایی خبر داد و افزود: در قالب پروژه ملی حذف مدارس خشتی و گلی از سیستم آموزشی کشور، 3 باب مدرسه خشتی و گلی در استان جای خود را به 3 مدرسه جدید الاحداث داد و مهرماه امسال ما مدرسه خشتی و گلی در استان نخواهیم داشت.

ناصری ارسال تجهیزات آموزشی، ورزشی، بهداشتی و پرورشی به مدارس در قالب کاروانهای تجهیزات به مناطق 19 گانه استان را در روز 25 شهریور یادآور شد و گفت: ارزش ریالی این تجهیزات بالغ بر 2400 میلیارد تومان است که بر اساس احصای نیازهای مناطق توزیع خواهد شد.

او اعتبار هزینه شده در قالب تعمیر، بهسازی و زیباسازی مدارس استان را 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این اعتبار، خیرین و اولیای مدارس هم در این راستا نقش فعالی داشته و دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به عدم مشکل در تامین نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی جدید، سازماندهی مناسب نیروی انسانی را در رفع کمبود نیروی انسانی در برخی دوره ها موثر برشمرد و خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی و انسداد مبادی بیسوادی از اولویت های آموزش و پرورش استان است که به جد پیگیری می شود.

ناصری پوشش تحصیلی 99.53 درصدی در دوره ابتدایی و 94 درصد در متوسطه دوره اول را در راستای تامین عدالت آموزشی خواند و عنوان کرد: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان براین است که هیچ موردی از محرومیت در رابطه با آموزشهای عمومی که اجباری است نداشته باشیم.

او در ابتدای این برنامه در پاسخ به سوال مجری برنامه که حال دل شما کی خوب است ؟ گفت: وقتی حال آموزش و پرورش خوب باشد، وقتی حال مدرسه ها خوب باشد، وقتی در چهره معلم ها حس رضایت را ببینم، وقتی حس شور و اشتیاق دانش آموزان را در مدارس احساس کنم و همه اینها یعنی زمانی حالمان (حال جامعه ) خوب است که حال آموزش و پرورش خوب باشد و... .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار