10 هزار کلاس درس پذیرای 250 هزار دانش‌آموز اردبیلی در سالتحصیلی جدید

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: بیش از 10 هزار کلاس درس در استان اردبیل در سالتحصیلی جدید پذیرای 250 هزار دانش‌آموز و 19 هزار همکار فرهنگی خواهد بود تا چرخه تعلیم و تربیت باردیگر آغاز شود.

کد مطلب: ۹۵۴۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
10 هزار کلاس درس پذیرای 250 هزار دانش‌آموز اردبیلی در سالتحصیلی جدید

احمد ناصری در آستانه شروع سالتحصیلی جدید در نشست با خبرنگاران واصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: 3 هزار و 300 واحد آموزشی در قالب 10 هزار کلاس درس به صورت روزانه برقرار می‌شود و این غیر از مدارس غیردولتی است که در استان اردبیل بیش از 20 درصد دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

او با بیان اینکه از ماه‌های گذشته در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش با تلاش مدیران مدارس و روسا و معاونین آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر آماده‌سازی برای شروع سالتحصلی 99-98 انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم از اول مهرماه امسال در یک فضای آرام همراه با شورونشاط تحصیل دانش‌آموزان آغاز شده و سعی بر تقویت و توسعه فعالیت‌ها در این حوزه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در کنار مسئولان آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، شوراها، روسای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و سایر مدیران و مسئولان سعی دارند تا یاریگر آموزش و پرورش در شروع سالتحصیلی باشند، تصریح کرد: ما از اولیای دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز قدردانی می‌کنیم که همواره در کنار آموزش و پرورش با احساس مسئولیت حضور یافته و نیز از همراهی خیرین و اداره کل نوسازی مدارس در تجهیز و آماده‌سازی مدارس قدردانیم.

ناصری به پایان ثبت نام دانش‌آموزان و تعیین رشته دانش‌آموزان پایه دهم اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد ثبت نام‌ها در پایه دهم انجام شده و سعی بر این بوده تا با کمترین اعتراض و دغدغه ثبت نام دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه به انجام برسد.

او به محدودیت ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس هیئت امنایی اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل 45 مدرسه هیئت امنایی ثبت نام از دانش‌آموزان را به ویژه در پایه دوم انجام دادند که با توجه به استقبال زیاد دانش‌آموزان از رشته تجربی با برخی محدودیت‌ها در ثبت نام این رشته روبرو بودیم که البته دو درصد ثبت نام در رشته تجربی در سالتحصیلی جدید نسبت به سالتحصیلی قبل کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عمده ثبت نام‌ها را در قالب سامانه و بدون نیاز به ثبت‌نام میان پایه‌ای اعلام و تصریح کرد: تا 90 درصد ابلاغ همکاران برای شروع سالتحصیلی صادر شده و امسال در ساماندهی نیروهای انسانی به صورت شفاف و روان عمل کردیم و هیچ مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.

ناصری در مورد توزیع کتب درسی به میزان 2 میلیون جلد برای آغاز سالتحصیلی جدید خاطرنشان کرد: به غیر از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه قرار شده کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سایر مقاطع از طریق مدارس تامین شود که با همکاری مدارس در این زمینه اقدام شده است.

او در مورد سرویس مدارس نیز بیان کرد: بیش از 20 هزار نفر دانش‌آموز برای استفاده از سرویس مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند و با همکاری خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان در یک وضعیت مناسب با همکاری‌ شهرداری‌ها حمل و نقل راحت دانش‌آموزان در سالتحصیلی جدید انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از تدارک 2 هزار دستگاه خودرو برای جابجایی و انتقال دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان‌ها چندان نیازی به این سرویس‌ها وجود ندارد ولی در مرکز استان برخی از خانواده‌ها برای رفت و آمد دانش‌آموزان از سرویس استفاده می‌کنند.

ناصری به اجباری نبودن لباس فرم نیز اشاره کرد و گفت: با تشخیص شورای مدرسه استفاده از لباس فرم یک دست مورد توجه بوده به طوری که امسال 340 مدرسه در این زمینه اعلام آمادگی کردند تا 57 هزار نفر دانش‌آموز که 22 درصد دانش‌آموزان استان را شامل می‌شود از لباس فرم استفاده کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در مورد فضاهای آموزشی و انجام تعمیرات، تجهیزات، مناسب‌سازی و زیباسازی مدارس نیز گفت: در این زمینه با همکاری شوراهای آموزش و پرورش، فرمانداران و بخشداران فعالیت‌های خوبی انجام شده به طوری که محوطه 35 مدرسه به متراژ 55 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شده است.

ناصری با اشاره به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس بیان کرد: 70 درصد مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی و استاندارد مجهز شدند و قرار است و مابقی نیز در قالب طرح ضربتی به این مجموعه‌های استاندارد اضافه شوند.

او از برچیده شدن بساط دو مدرسه خشت و گلی در استان و همچنین مدارس دارای بخار‌ی‌های نفتی خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 315 مدرسه روستایی همچنان از بخاری‌های نفتی استفاده می کنند که در قالب 635 کلاس درس قرار شده این واحدهای آموزشی به تجهیزات گرمایشی استاندارد تا شروع فصل سرما مجهز شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به افزوده شدن 32 واحد جدید آموزشی به تعداد فضاهای آموزشی اعم از مدرسه، نمازخانه و سالن ورزشی اشاره کرد و گفت: از 22 سالن ورزشی در حال احداث در استان تاکنون نیمی از آنها تکمیل و بهره‌برداری شده و پنج سالن نیز همزمان با شروع سالتحصیلی به بهره‌برداری خواهند رسید.

ناصری نظارت سازمان دانش‌آموزی را بر بوفه مدارس و جمع‌آوری و فروش وسایل فرسوده را در مدارس یادآور شد و افزود: تمام سعی ما بر این بوده تا فضای مدرسه در آغاز سالتحصیلی به یک فضای بانشاط و شاداب تبدیل شود تا دانش‌آموزان به راحتی بتوانند تحصیل خود را انجام دهند.

او گفت: ما امروز شاهد اعزام کاروان تجهیزات آموزشی، پرورشی، ورزشی و بهداشتی به مدارس استان بودیم که به ارزش 5 میلیارد تومان تامین شده از منابع داخلی و همچنین اعتبارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خریداری ودر اختیار مدارس قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: قرار شده همه ساختمان‌های جدید با تجهیزات کامل تحویل شود و ما برای شروع سالتحصیلی جدید از لحاظ فضا و امکانات آموزشی و پرورشی و ورزشی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

ناصری به وضعیت نیروی انسانی و بازنشستگی وسیع همکاران فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما همزمان با شروع سالتحصیلی شاهد صدور احکام بازنشستگی نیروها به تعداد یک هزار و 100 نفر در استان هستیم به طوری که با خروج این تعداد نیرو و نقل و انتقال انجام شده سعی داریم تا تعادل در تامین نیروی انسانی را در شهرهای مختلف انجام دهیم.

او ادامه داد: ما در دو مرحله موضوع نقل و انتقال معلمان را انجام دادیم و از یک هزار و 500 نفر متقاضی نقل و انتقال تقاضای بیش از نیمی از آنها مورد موافقت قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی بر همین اساس انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه از فعالیت جدید 470 معلم و سرباز معلم در ورود به چرخه تعلیم و تربیت استان خبر داد افزود: با برگزاری آزمون مورد نظر انتخاب مدیران به شایستگی انجام شده و در 123 مدرسه استان مدیران جدید منصوب شده‌اند.

ناصری در پایان به برگزاری مانور بازگشایی مدارس در 23 شهریورماه با فراخوان همکاران آموزشی و پرورشی و توجه به کنترل ایمنی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری سایر دستگاه‌ها و مشارکت خانواده‌ها سالتحصیلی جدید با شورونشاط آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار