سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش: مدیریت مرکزگرا باعث عقیم‌شدن بسیاری از برنامه‌های نظام آموزشی می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد تمرکززدایی، تسلط‌زدایی، تفویض اختیار به مناطق و انتخاب مدیران از سوی معلمان برخی از برنامه‌های آینده وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۴۷۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش: مدیریت مرکزگرا باعث عقیم‌شدن بسیاری از برنامه‌های نظام آموزشی می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش استان گیلان، سیدجواد حسینی در نشست مشترک شورای معاونان، روسای ادارات مناطق آموزش و پرورش استان و همچنین معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها به اهمیت راهبردی مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم با افزایش جذابیت در این مقطع تحصیلی، نه تنها از خروج نیروها از این مقطع جلوگیری کنیم بلکه به صورت داوطلبانه افراد از مقاطع دیگر آموزشی خواهان حضور در دبستان‌ها باشند.

او به اجرای طرح جام (جمع‌آوری ایده‌های مطلوب) در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: ضروری است با تشکیل کارگروه کاربست تجربه‌های موفق پژوهشی از تجربیات موفق مدیران و معلمان بیش از پیش استفاده کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مدیریت مرکزگرا که در نتیجه باعث عقیم شدن بسیاری از برنامه‌های نظام آموزشی می‌شود انتقاد کرد و گفت: تمرکززدایی، تسلط‌زدایی، تفویض اختیار به مناطق و انتخاب مدیران توسط معلمان برخی از برنامه‌های آینده وزارت آموزش و پرورش است.

باید راهکاری مانند طرح معلمان تمام‌وقت برای معلمان دوره ابتدایی طراحی شود

همچنین رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: نقصان‌ها در حقوق و مزایا سبب شده بعضی از همکاران تغییر مقطع آموزشی دهند که ضروری است راهکاری شبیه طرح معلم تمام وقت برای معلمان دوره ابتدایی طراحی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این همایش مشترک به برخی انتقادات در اجرای طرح جابربن حیان که در آن نقش خانواده‌ها و همچنین رقابت میان کودکان را پررنگ می‌دانند، اشاره کرد و گفت: البته حمایت خانواده‌ها سبب هم‌افزایی بیشتر در ارائه طرح‌های ابتکاری و همچنین این طرح سبب ارتقای رفاقت‌ها و تمرین کارِگروهی می‌شود.

جهان‌آرای ابراز امیدواری کرد با آسیب‌شناسی دقیق، جشنواره جابربن حیان با قوت ادامه یابد تا شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را بیش از پیش شود.

او در پایان گفت: هرچند تعلق خاطر به فرآیند تعلیم و تربیت در نزد فرهنگیان استان بسیار بالاست، ولی برخی کمبودهای رفاهی و آموزشی در آموزش و پرورش استان گیلان باعث نگرانی فرهنگیان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار