در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران: در شهرهای مرزی مثل سردشت فرهنگسرا داریم ولی در شهریار و اسلامشهر نداریم

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شهرستان‌هایی این استان به لحاظ فرهنگی از شهرهای مرزی کشور هم فقیرتر هستند و این فقر در سایه نزدیکی به پایتخت به وجود آمده است.

کد مطلب: ۹۴۶۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران: در شهرهای مرزی مثل سردشت فرهنگسرا داریم ولی در شهریار و اسلامشهر نداریم

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به محرومیت استان تهران به لحاظ امکانات فرهنگی و هنری در مقایسه با سایر نقاط کشور گفت: شهرستان‌های استان تهران از بسیاری شهرها حتی شهرهای مرزی کشور به لحاظ امکانات فرهنگی فقیرتر هستند. در واقع مردم تهران در سایه رویدادهای ملی مثل جشنواره‌هایی که در پایتخت برگزار می‌شود فراموش شدند.

وی ادامه داد: حتی در شهر تهران گروههای مختلف هنری به ما مراجعه می‌کنند که مکان تمرین یا اجرا ندارند و توان اجاره مکان از بخش خصوصی را هم ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران یکی دیگر از مشکلات استان را وجود وزارتخانه‌ها در پایتخت عنوان کرد و ادامه داد: طی این سالها بین وزارتخانه‌ها و ادارات استان تهران به دلیل تداخل در کارها اختلاف‌هایی وجود داشته است. البته این مشکل در همه بخش‌های دولتی به چشم می‌خورد اما در بخش فرهنگ و هنر به صورت چشمگیری این تداخل دیده می‌شود.

وی افزود: استان تهران به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری یک استان فراموش شده است. شهرستان‌های استان تهران سالن تئاتر ندارند. چارت تشکیلاتی و بودجه استان تهران گاه از استان های کوچک کمتر است. خواسته ما این است که به نسبت شاخص برخورداری به استان‌ها امکانات بدهند.

جاودانی به تاسیس خانه فرهنگ و هنر استان تهران به عنوان محلی برای ساماندهی فعالیت‌های هنری استان اشاره کرد و گفت: این محل به عنوان خانه انجمن‌های هنری استان تهران شامل انجمن خوشنویسی، تئاتر، موسیقی، سینما و تجسمی از این پس به فعالیت‌های آموزشی، گردهمایی‌ها و ساماندهی گروهها و فعالان انجمن‌ها اختصاص دارد.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار