انجمن های هنری استان تهران صاحب خانه شدند

تهران (پانا) - آیین افتتاح خانه فرهنگ و هنر استان تهران امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ با حضور احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از هنرمندان از جمله حمیدرضا نوربخش و قباد شیوا در محل این مرکز فرهنگی در خیابان نجات اللهی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
انجمن های هنری استان تهران صاحب خانه شدند

اسماعیلی معاون هنری فرهنگ و ارشاد استان تهران در آغاز مراسم با اشاره به سیاست های اخیر مدیریت فرهنگی مبنی بر تقویت انجمن های فرهنگی هنری گفت: متاسفانه در گذشته انجمن ها مکان مناسبی برای فعالیت نداشتند و این مکان به همین منظور در اختیار انجمن ها قرار می گیرد.
روسای انجمن های هنری شامل خوشنویسی، تئاتر، موسیقی، سینما و تجسمی در این مراسم حضور داشتند که طی سخنان کوتاهی درباره مسائل انجمن و فضای جدیدی که در اختیار آنها گذاشته شده مطرح کردند.
سپهری رئیس انجمن خوشنویسی، صارمی رئیس انجمن موسیقی، عبداللهی رئیس انجمن شعر و ادب، رویایی رئیس انجمن تجسمی، صفار رئیس انجمن نمایش، الوند رئیس هیئت مدیره خانه فرهنگ و هنر استان تهران، صدری مشاور معاون هنری استان تهران از مهمانان مراسم بودند که به بیان دیدگاهها خود پرداختند.

استان تهران به لحاظ سخت افزاری در هنر فراموش شده است/ تداخلی با ارشاد نداریم
احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه یادآور شد: همیشه طی این سالها بین وزارتخانه و استان تهران به دلیل تداخل در کارها اختلاف هایی وجود داشت.
وی خاطرنشان کرد: مردم استان تهران در سایه جشنواره ها و رویدادهای ملی حوزه فرهنگ و هنر فراموش شدند. در استان تهران ما مشکل نبود فرهنگسرا داریم. امروز ما در دورترین شهرهای مرزی مثل سردشت فرهنگسرا داریم اما در شهریار و اسلامشهر محلی برای برنامه های فرهنگی هنری نداریم.

جاودانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سالن تئاتر در شهرستانها نداریم. استان تهران به لحاظ سخت افزاری یک استان فراموش شده است. در حوزه نرم افزاری هم وضع بهتر ازین نیست. چارت تشکیلاتی و بودجه استان تهران گاه از استان های کوچک کمتر است. شهرستانها و شهر تهران از این رهگذر بسیار آسیب میبیند لذا به ذهنم رسید که تشکل ها را تقویت کنیم. ما در حوزه فرهنگ و هنر انجمن هایی داریم که میتوانیم آنها را در یک محل جمع کنیم تا در کنار هم پیگیر مطالبات خود باشند.
مدیرکل ارشاد استان تهران افزود: مدیران استانی را به اینجا دعوت کنیم و تکلیف خودمان را مشخص کنیم. ما در کنار شما هستیم و خواهش میکنم مسئولان دولتی و وزارتخانه را به اینجا دعوت کنید و بخواهید به نسبت شاخص برخورداری استان به شما امکانات بدهند.
جاودانی در پایان ابراز امیدواری کرد محل فعلی خانه فرهنگ و هنر در سایه گسترش فعالیت ها در آینده به مکانی بزرگتر منتقل شود.
در پایان مراسم میهمانان از ساختمان خانه فرهنگ و هنر استان تهران بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار