معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک ری: قرآن اساسنامه حیات مسلمین است

شهرری(پانا)- معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: پیامبر گرامی اسلام همواره مسلمین را به تمسک و توسل به قرآن و عترت سفارش کرده اند.

کد مطلب: ۹۴۴۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و تربیتی  آموزش و پرورش ناحیه یک ری: قرآن اساسنامه حیات مسلمین است

رحمت اله قاسمی پور در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز اظهار داشت: قرآن اساسنامه حیات مسلمین است و انسانها اگر بخواهند نظام مند و سعادتمند باشند باید سراغ قرآن بروند.

او در ادامه بااشاره به زندگی و سخنان پیامبرگرامی اسلام بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام همواره مسلمین را به تمسک و توسل به قرآن و عترت سفارش کرده و می فرمایند،در تمام تاریکی‌های زندگی چراغ را از قرآن بجویید زیرا اگر قرآن کسی را شفاعت کرد او را پذیرفته است و اگر از کسی شکایت کند او را نپدیرفته است پس نگاه دارید که مبادا قرآن علیه ما گزارش دهد.

او با بیان این مطلب که ارتباط انسانها با قرآن هر روز همانند نماز باید تکرار شود تا بتوانیم در تمامی مراحل زندگی موفق شویم، تصریح کرد: با گسترش فعالیت‌های قرآنی و ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلام ناب جامعه به ویژه نسل جوان از آسیب‌ها مصون می ماند.

معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: طرح‌ها و برنامه‌های قرآن در دو گروه برنامه‌های سراسری استانی و برنامه‌های ابتکاری منطقه برگزار شد که برنامه‌های حوزه قرآن و عترت و نماز که شامل برگزاری و شرکت در مسابقات قرآن ، عترت و نماز در پانزده رشته و چهار سطح ، برنامه‌های مربوط به طرح معنوی مصباح الهدی که امسال مزین به نام امام هادی (ع) بود به شکل بسیار موثر و پرشور در مدارس و منطقه برگزار گردید که ناحیه یک ری در این طرح موفق به کسب رتبه در تمامی مراحل استان گردید.

قاسمی پور در آیین تجلیل از برگزیدگان سی و هفتمین دور مسابقات قرآن عترت و نمازعنوان کرد: برگزاری مسابقه‌ مدرسه ای حفظ موضوعی در سطح منطقه و در تمامی مقطع، برگزاری شعر واره خورشید دهم در راستای زرح معنوی مصباح الهدی بین همکاران فرهنگی دانش آموزن ، خلاصه نویسی تمام جلسات برنامه درسهایی از قرآن و ارسال هفتگی به مدارس جهت بهره مندی بیشتر مخاطبین برگزاری مسابقه درسهایی از قرآن بین فرهنگیان و اولیا داوطلب منطقه و تقدیر از برگزیدگان این طرح در برنامه اختتامیه از برنامه‌های طرح ابتکاری می باشد.

آیین تجلیل از برگزیدگان سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ناحیه یک ری با حضور کارشناسان اداره قرآن، عترت و نماز شهرستانهای استان تهران و ریس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری و دانش آموزان منتخب در کانون فرهنگی، هنری و تربیت سمیه شهرری برگزار شد.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار