برگزاری همایش طرح تربیتی شهیدبهنام محمدی درشیروان

شیروان(پانا)- همایش طرح تربیتی شهید بهنام محمدی با حضور مربیان، اولیاء و دانش آموزان بسیجی پایگاه مقاومت حضرت ابوالفضل(ع) در مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شهرک حضرت ولی عصر(عج) شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۳۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش طرح تربیتی شهیدبهنام محمدی درشیروان

فرمانده سپاه ناحیه شیروان در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای نوجوان به ویژه شهید محمد حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی گفت: این طرح با توجه به درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت هشت میلیون جوان مؤمن انقلابی و پای کار با ویژگی های شهید محسن حججی، توسط نیروی مقاومت بسیج و با مشارکت آموزش و پرورش و همکاری والدین دانش آموزان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

حسین اکبری با اشاره به اجرای این طرح در قالب ارتباط سه میم با یکدیگر با عنوان ارتباط بین(مسجد، مدرسه و منزل)، یکی از اهداف اجرای این طرح را تربیت عالم و اهل فکر بودن جوانان مطرح نمود و افزود: کاری کنیم که جوانان اهل فکر باشند و واقعیت های جامعه، جهان و اطراف خود را درست مشاهده نموده و خوب درک کنند و همچنین توانایی تجزیه و تحلیل داشته و کورکورانه موضوعی را قبول نکرده و بعد حرکت کنند.

وی هدف دوم را تربیت افراد دیندار بیان نمود و اظهار داشت: جوانان با حضور در مسجد در برابر جریان های ضد دین، شیطان پرستی، شبهه افکنی هایی که جریان های لائیک برنامه ریزی کرده و در اختیار آنان قرار می دهند ایمن می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه شیروان تربیت انقلابی و توانمند ساختن جوانان را از دیگر اهداف برگزاری این طرح برشمرد و گفت: ما امروز چشم امیدمان در آینده ان شاء الله به شما جوانان عزیز انقلابی است و شما با شرکت در این طرح و فراگیری آموزش های لازم و پذیرش مسئولیت های مختلف توانمند شده و همچنین با کمک به اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، امیدواریم که توسط شما دانشمندان جوان، پیشرفت های چشمگیری را در جامعه شاهد باشیم.

امام جماعت مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شهرک ولی عصر شهرستان شیروان نیز در این همایش با تشکر از همراهی و همکاری اولیاء جوانان شرکت کننده در این طرح گفت: مسجد پایگاه انسان سازی است که غیر از اخلاق و انسانیت چیزی در آن آموخته نمی شود.

عیسی زاهدی افزود: وقتی پای صحبت معتادین می نشینم می بینم که این ها با مسجد آشنایی ندارند و بیش از نود درصد زندانی ها نیز با مسجد ارتباط نداشتند.

وی با بیان اینکه همنشینی با افراد صالح همانند همنشینی با عطار است که اگرچه عطار به شما عطر ندهد اما بوی آن به مشام شما می رسد اظهار داشت: همه ما باید جوان های خود را با مسجد آشنا نموده و با کلاس های متنوعی که با محوریت آنان در این مکان مقدس در نظر گرفته شده، جوانان را ترغیب و تشویق به حضور در مسجد نموده و قلب آنان را آماده پذیرش دین نماییم.

مشاور شهردار شیروان نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای محله شهرک ولی عصر(عج) شهرستان شیروان گفت: از این مسجد در دوران دفاع مقدس افراد بسیار پاک و شایسته ای عازم جبهه های جنگ شده اند و بیست و سه نفر هم به درجه رفیع شهادت رسیده اند و همچنین کمک های مردمی به مناطق جنگی نیز از همین مکان ارسال می شد.

محمد محمدزاده قانعی افزود: آرامش و آسایش امروز خود را مدیون خون تمامی شهدا و رشادت های ایثارگران هستیم و اگر انقلاب چهل سالگی خود را گذراند و گام دوم شروع شد و همچنین سرافرازی انقلاب به برکت خون شهدا و کسانی است که برای این نظام زحمات فراوانی کشیده اند.

وی با اشاره به اینکه مسجد سنگر است و وظیفه ما پر نگهداشتن این سنگر است اظهار داشت: در همین مسجد مسئولین بسیاری تربیت شده و به جامعه تحویل داده شده است که الان در سطح کشور، استان و شهرستان مشغول خدمت به مردم و نظام هستند و الحمدلله رمز موفقیت این مسجد در تمامی عرصه ها همدلی و همکاری بسیار خوب بین هیئت امنای این مسجد بوده و هست.

محمدزاده قانعی در پایان گفت: از نوجوانان و جوانان عزیز درخواست دارم که فیلم زندگی نامه شهید بهنام محمدی را به خوبی مشاهده نموده و این شهید گرانقدر را در زندگی خود الگو قرار داده و درس هایتان را خوب بخوانید.

قرائت قرآن توسط قاری نوجوان معین زینی، پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری، اهدای لوح تقدیر و هدایا به مربیان و دانش آموزان موفق و منتخب این طرح آقایان حجت الاسلام عیسی زاهدی، محمد محمدزاده قانعی، مصطفی صابریان، امیر حسین زاهدی، حسن رحمتیان، امین قدیری، سجاد تبریان، محمد علی قنبرزاده و پذیرایی از دیگر برنامه های این همایش بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار