مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد:

طرح شهید بهنام محمدی طرحی در راستای حیات طیبه

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که حیات طیبه در سند تحول بنیادین مورد تأکید قرار گرفته است، طرح شهید بهنام محمدی را طرحی دانست که به دنبال تربیت دانش آموزان در راستای حیات طیبه است.

کد مطلب: ۹۸۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید بهنام محمدی طرحی در راستای حیات طیبه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در مراسم افتتاح دوره آموزشی مربیان طرح شهید بهنام محمدی با بیان این که بحث تزکیه و تعلیم به عنوان مسؤولیت بزرگ پیامبران، به کرات در قرآن کریم تکرار شده است، اظهار کرد: انبیای الهی قبل از این که معلم انسان ها باشند، مربی آنها بوده‌اند.
پورداود تعلیم و تربیت را دو واژه مقدس و ناگسستنی دانست و تصریح کرد: کار معلم قبل از آموزش، مربیگری است چرا که آموزش مقدمه تربیت، اما تربیت مقدم بر آموزش است.
او با اشاره به این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: براساس این سند، تربیت نقطه کانونی و مهمی است که اگر فرزندان ما از آن بهره‌مند شوند، به عنوان عناصری خداباور نقش سیاسی و اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که در سند تحول بنیادین مفاهیم ارزشمندی چون مدرسه صالح، هویت ایرانی-اسلامی و حیات طیبه مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در مدرسه صالح سه مثلث آموزشی، ارتباطی و تخصصی و حرفه ای وجود دارد.
پورداود گفت: روح سند تحول با سه جوهره اصلی قرین شده است که این سه جوهره شامل تربیت تمام ساحتی، چرخش های تحول آفرین و 6 خرده نظام است.
او با بیان این که در تربیت تمام ساحتی ما به دنبال این هستیم که رشد همه جانبه متربیان اتفاق بیفتد، یادآور شد: دانش آموز همدانی حائز رتبه ٤ کنکور امسال در رشته علوم انسانی که علاوه بر ویژگی های علمی، هنری و فن آوری، حافظ قرآن کریم نیز است، نمونه بارز این نوع تربیت به شمار می رود.
پورداود با اشاره به اهمیت چرخش‌های تحول‌آفرین در نظام تربیت رسمی و عمومی، اظهار کرد: در این مبحث یک وضعیت موجود داریم که باید به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم؛ به گونه ای که نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی، اجتماعی و مولد سرمایه تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که طرح شهید بهنام محمدی به عنوان یک طرح راهبردی و بلند مدت از طرح های ارزشمند آموزش و پرورش و سازمان بسیج است، افزود: تقویت و تعمیق مبانی دینی و اعتقادی از مهم ترین اهداف این طرح است که در راستای ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول است.
پورداود با تاکید بر این که طرح شهید بهنام محمدی به دنبال تربیت دانش آموزان در راستای حیات طیبه است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح از تمام ظرفیت ها و امکانات استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار