دوّاری: تامین معلم به منزله چشم پوشی از کیفیت آموزشی نیست

تهران (پانا) - نشست معاونین آموزش ابتدایی شهر تهران با حضور دواری، معاون آموزش ابتدایی؛ ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهش؛ روسای ادارات معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران و معاونین آموزش ابتدایی مناطق نوزده گانه تهران در مرکز رفاهی میلاد دماوند برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۳۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دوّاری: تامین معلم به منزله چشم پوشی از  کیفیت آموزشی نیست

در ابتدای جلسه نادیا دواری، معاون محترم آموزش ابتدایی شهر تهران ضمن خیر مقدم به ضرورت اجرایی شدن سند تحول پرداخت و گفت جهت ترویج گفتمان تحولی باید به تبیین مبانی نظری و فلسفه تعلیم و تربیت بیش از پیش توجه گردد.

وی به بیان اهداف دوره های تحصیلی، توجه به متربی عامل یا دانش آموز پویا و یادگیرنده، مباحث مرتبط با دوره های آموزشی جهت تبیین مدرسه محوری، ترویج فرهنگ و گفتمان کارآفرینی و ... که در قالب برنامه های تحولی این معاونت انجام گردیده است اشاره کرد و افزود: پیرو این آموزش ها ارائه برنامه های عملیاتی و دارای قابلیت اجرایی در مدارس و کلاس درس از سوی مناطق موردانتظارمعاونت شهر تهران است. وی در ادامه توجه وعنایت ویژه به کلاس درس ، نیروی انسانی و تأمین معلمین شایسته برای کلیه ی کلاسهای درس را تاکیدکردو راهکارهای پیشنهادی جذب و تأمین معلم را مطرح نمود.

سپس در زمینه تفکیک در دوره های اول و دوم ابتدایی بحث گردید و ضرورت تلاش بیشتر مناطق بویژه مناطقی که در خصوص جداسازی دو دوره زیر میانگین شهر تهران قراردارند تأکید شد.

در ادامه دواری به موضوع مدارس دونوبته اشاره کرد و به بحث وگفتگو در خصوص مزایا و معایب آن پرداخت که پایین آمدن تراکم و امکان تامین نیروی انسانی در نوبت دوم به عنوان یکی از مزایای دونوبته شدن مدارس اشاره شد.کیفیت تشکیل کلاسهای درس، عدم تناسب دو مقطع بودن برخی مدارس درنوبت صبح و بعدازظهر و مشکلات جدی آنها از دیگر موارد مورد بحث بود.

سپس حدادی، معاون پژوهش شهر تهران بیاناتی با محوریت برنامه یکپارچه مطرح کردند. وی افزود: از ویژگیهای مهم برنامه یکپارچه، اقتضایی بودن در منطقه و مدرسه است که این امکان را به مدیر مدرسه می دهد تا با توجه به شرایط و اقتضائات مدرسه خود برنامه ی پیشنهادی را اجرا نماید. وی همچنین به ابعاد برنامه های وزارتی و چگونگی تنظیم برنامه های اداره کل شهر تهران ومناطق پرداخت و افزود: برنامه معاونت ابتدایی مطابق با اهداف دوره تحصیلی وسیاست های وزارت آموزش وپرورش در راستای سندتحول بنیادین تنظیم و به مناطق ابلاغ شده است. وی تحقق برنامه درسی ملی را وظیفه اصلی مدارس دانست و افزود: هیچ برنامه ای نباید برخلاف برنامه درس ملی تدوین واجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار