دواری: مدرسه سازمان مستقلی است که باید قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی داشته باشد

تهران (پانا) - دوّاری، معاون آموزش ابتدایی اداره کل در جلسه مدیران ابتدایی مدارس دولتی و غیر دولتی منطقه12 با تاکید بر نقش مدیران در مدارس آنها را روح حاکم بر مدرسه خطاب کرد.

کد مطلب: ۹۱۷۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دواری: مدرسه  سازمان مستقلی است که  باید قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی داشته باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران، دوّاری معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در جلسه مدیران ابتدایی مدارس دولتی و غیر دولتی منطقه12 و ضمن قبولی عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان بیان داشت: درتعلیم و تربیت باید از شیوه‌های درست بهره‌برداری شود و عدم آشنایی به شیوه‌های تربیتی و استفاده از روش‌های القایی می‌تواند تأثیر معکوس در بین دانش‌آموزان داشته باشد.

دوّاری افزود: نظام تعلیم و تربیت در دنیای امروز مسئولیت بسیار پیچیده و سختی بر عهده دارد، مشارکت والدین و معلمان برای تربیت صحیح فرزندان امری ضروری بوده و مهمترین هدف مدرسه نیز تربیت دانش آموزانی مومن، باتقوا و کارآفرین است.

این مقام مسئول در ادامه در مورد مدرسه محوری توضیحاتی ارائه نمود و گفت: در کشور ما واژه «مدرسه محوری» نامی آشناتر از خود گردانی است که در سالهای کنونی بعنوان یکی از سیاست ها و برنامه ها ی جدید وزارت آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است. وی تصریح نمود: مدیریت مدرسه محوری یعنی فراهم شدن زمینه انتقال قدرت تصمیم گیری به سطح مدرسه و در مدرسه محوری مدیر مدرسه روح حاکم بر مدرسه است. دوّاری در انتها اظهار داشت: مدرسه به‌عنوان سازمان مستقل باید قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی را داشته باشد.

حمید شاه منصوری، مدیر آموزش و پرورش منطقه12 نیز در این جلسه گفت: با توجه به موقعیت منطقه12 هر ساله در زمان ثبت نام با درخواست های زیادی از سوی اولیای دانش آموزان به خصوص در مدارس ابتدایی مواجه هستیم به همین منظور نقش تمامی همکاران در زمان ثبت نام بسیار حائز اهمیت است و در اجرای ثبت نام دانش آموزان، آرامش و همراهی و همدلی با مراجعه کنندگان بسیار مهم است.

شاه منصوری در ادامه جلسه از مدیران خواست در خصوص برنامه های مالی و آموزشی، شفاف عمل کرده و اولیاء را در جریان برنامه های مدرسه قرار دهند.

مدیر منطقه در پایان تصریح نمود: مدیران در خصوص برگزاری جشن ها نظارت داشته و مراقب باشند زحمات همکاران زیر سوال نرود زیرا دوره ابتدایی سرنوشت سازترین دوره در آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار