تابستان همراه با مرکز ادبی قلمستان؛ از الفبای شعر تا نون نویسندگی

اصفهان (پانا) - مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در تابستان امسال با کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های نویسندگی، شعر، نقد فیلم و ... میزبان علاقه‌مندان است.

کد مطلب: ۹۴۲۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تابستان همراه با مرکز ادبی قلمستان؛ از الفبای شعر تا نون نویسندگی

مدیر دفتر تخصصی ادبیات و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان درباره برنامه‌های این مرکز در تابستان 98 اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی تابستان امسال در دو بخش عمومی و مخصوص نوجوانان با عنوان "مدرسه ادبیات نوجوان" برگزار می‌شود.
الهه رضایی درباره دوره‌های عمومی این مرکز افزود: دوره ادبیات کهن روزهای شنبه تا سه‌شنبه برگزار می‌شود که روزهای شنبه به شاهنامه و حافظ، روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه نیز به مثنوی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: دوره نمایشنامه‌نویسی دیگر برنامه این مرکز در تابستان 98 است که ساعت 18 تا 19:30 روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود. همچنین کارگاه مهارت‌های نوشتاری 1 و 2 روزهای یکشنبه و پنجشنبه از ساعت 16 تا 19 برگزار خواهد شد.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان با اشاره به برگزاری دوره‌ای با نام "نون نویسندگی" گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، روزهای دوشنبه تا پنجشنبه میزبان این دوره خواهد بود.
به گفته رضایی دوره آموزشی "الفبای شعر" از ساعت 15:30 تا 17 و کارگاه نقد شعر از ساعت 17:30 تا 19 روزهای دوشنبه برگزار می‌شود که حضور در کارگاه نقد شعر رایگان است.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان با اشاره به برگزاری کارگاه "لذت نوشتن" از ساعت 17 تا 19 روزهای شنبه تصریح کرد: نقد فیلم، برنامه مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در روزهای چهارشنبه است که از ساعت 18 تا 19:30 برگزار می‌شود.
رضایی درباره برنامه‌های مدرسه ادبیات نوجوان این مرکز اظهار داشت: نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی در کارگاه داستان‌نویسی مقدماتی نوجوان با فنون مقدماتی نویسندگی آشنا می‌شوند. این کارگاه روزهای یکشنبه به گروه سنی 8 تا 10 سال و 11 تا 13 سال و روزهای چهارشنبه به گروه سنی 14 تا 16 سال اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه سه کارگاه داستان‌نویسی نوجوان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار می‌شود، افزود: دوره نون نویسندگی از ساعت 11 تا 12:30 روزهای چهارشنبه برای گروه سنی 14 تا 16 سال برگزار می‌شود.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان کارگاه شعر نوجوان و کارگاه نقد فیلم برای گروه سنی 14 تا 16 سال را دیگر برنامه‌های این مرکز برای نوجوانان دانست که به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.
رضایی ادامه داد: در کارگاه ادبیات کهن (شاهنامه) تلاش داریم نوجوانان را با ادبیات کهن ایران آشنا کنیم که این کارگاه روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 10:30 (برای گروه سنی 9 تا 11 سال) و ساعت 10:45 تا 12:15 (برای گروه سنی 12 تا 14 سال) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به دو برنامه این مرکز با محوریت رمان با نام «رُمان محبوب من» و «زَنگ رُمان» گفت: برنامه رمان محبوب من مخصوص بزرگسالان و زنگ رمان برای نوجوانان برگزار می‌شود.
به گفته رضایی در این برنامه نقد رمان توسط خود نوجوانان انجام می‌شود و کارشناس این مرکز تنها بحث را هدایت می‌کند تا از مسیر اصلی و تخصصی بودن خارج نشود.
وی خاطرنشان کرد: کارشناس زنگ رمان در واقع هنرجویان نوجوان مرکز ادبی قلمستان هستند که خودشان برای نقد هر رمان اعلام آمادگی کرده‌اند و هر بار یک نفر را انتخاب می‌کنیم.
دو برنامه رمان محبوب من و زنگ رمان با همکاری شهر کتاب شرق برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند رمان‌هایی که مورد نقد قرار می‌گیرند را با 20 درصد تخفیف از شهر کتاب تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار