امام جمعه شهرقدس:درچهل سال گذشته توطئه‌های دشمنان از طریق تریبون های نماز جمعه به مردم اطلاع داده شده است

شهر‌‌قدس (پانا) - امام جمعه شهر قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه نماز جمعه را جایگزین حج دانست وافزود: این لطف پروردگار عالم است برای کسانی که نمی توانند به حج بروند و به جای آن به نماز جمعه می‌آیند.

کد مطلب: ۹۴۱۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس:درچهل سال گذشته توطئه‌های دشمنان از طریق تریبون های نماز جمعه به مردم اطلاع داده شده است

در این جلسه حجت الاسلام رضا جوکار گفت: حج خانه خدا هم جنبه عبادی دارد و هم جنبه سیاسی و جنبه عبادی آن عبادت، بندگی، انسجام و همبستگی مسلمانان در کنار خانه خدا و جنبه سیاسی آن هم برائت از مشرکین و دشمنان اسلام است؛ همین وضعیت نیز در نمازهای جمعه به طور هفتگی تکرار میشود.

او ادامه داد:در نمازهای جمعه رویکرد عبادی عبارت است از عبودیت و تقوای الهی و جنبه سیاسی هم از حضور مردم در نماز جمعه تشکیل میشود که هم از مشکلات داخلی خود باخبر می‌شوند و آن را حل می‌کنند و هم جبهه اسلام را در مقابل دشمنان با هم افزایی و همگرایی تقویت و آماده می سازند و از توطئه‌های دشمنان اسلام باخبر می‌شوند این شباهتی است که بین حج خانه خدا و نمازهای جمعه وجود دارد.

او گفت: اهمیت نماز جمعه در اسلام این است که با حج یکسان است اما حج یک بار در سال است اما نماز جمعه هر هفته برپا میشود.

حجت الاسلام جوکار عنوان کرد: می‌توانم بگویم که در چهل سالی که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی توسط نمازهای جمعه بیان شده است و مردم را در جریان گذاشته همچنین هر کجا که انقلاب اسلامی به حضور مردم نیاز داشت این نماز جمعه بود که به مردم اطلاع داده ، بنابراین نماز جمعه پشتیبان اصلی انقلاب اسلامی است .

او افزود: این تیریبون نماز جمعه است که مسائل نظام اسلامی و نقشه‌های شوم دشمنان را هر هفته برای عموم بیان می‌کنند این نمازجمعه است که هر هفته روحیه نشاط و طراوت را در جامعه و مردم تقویت می کند.

امام جمعه شهرقدس به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بر حضور جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: جوانان موتور محرک و پیشران انقلاب اسلامی هستندو هر کجا که انقلاب اسلامی درستاورد یا پیشرفتی حاصل کرده ، نتیجه تلاش و مجاهدت انقلابی و جهادی و خلوص نیت جوان ها بوده چه در دهه اول انقلاب اسلامی چه در الان که در دهه پنجم انقلاب اسلامی حضور داریم.

حجت الاسلام جوکار خاطر نشان کرد: یکی از ماموریتهای جدید نماز جمعه در چهل سال دوم انقلاب پرداختن به بیانیه گام دوم است که رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی آن را از سر دلسوزی پدرانه خودشان نوشته است.

/خبرنگار محمد‌امین میرآلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار