امام جمعه شهرقدس:برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی یکی ازمهم ترین کارهایی بود که رئیس دستگاه قضا انجام داد

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرقدس با اشاره بر حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی بیان کرد: اگر شما بعد از این حادثه عذر خواهی می‌کردید، شاید برای جهانیان قابل قبول بود، اما شما چنین نکردید و به افسر خود که چنین لکه‌ی ننگی برایتان گذاشته، پاداش دادید.

کد مطلب: ۹۲۴۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس:برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی یکی ازمهم ترین کارهایی بود که رئیس دستگاه قضا انجام داد

حجت الاسلام رضا جوکار، امام جمعه شهرقدس اظهار داشت: در میان ائمه‌ای که به شهادت رسیدند یا رحلت کردند، طولانی ترین عمر برای امام صادق (ع)است که شصت و پنج سال داشتند وامام صادق(ع) به شیخ الائمه معروف شده زیرا بیشترین سن را در بین معصومین دارند، ویکی دیگر از افتخارات ما این است که مذهب شیعه را به عنوان مذهب جعفری می‌نامند.

او افزود: خود کلمه شیعه به معنای دنباله‌رو و پیروی کننده است و در قرآن کریم درباره حضرت موسی(ع) و ابراهیم(ع) نیز کلمه شیعه آمده ، اما شیعه در امروزه به معنای پیروی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) است. یعنی جانشین بلافصل پیامبر، اما در زمان پیامبر (ص)نیز از کلمه شیعه برای پیروان حضرت امیر(ع) استفاده میشده وپیامبر(ص) می‌فرمایند، قسم به خدایی که جانم در دست اوست، علی و شیعیانش رستگار خواهند شد ودر زمان پیغمبر اسلام به چهار صحابی خاص ایشان شیعه می‌گفتند و در جنگ صفین این واژه برای پیروان علی(ع) استفاده شد.

امام جمعه شهرقدس افزود: اسلام برای تکامل، سه گام اساسی برداشته، گام اول را در تقابل فرهنگ جاهلیت، پیغمبر برداشت و فرهنگ اسلامی را جایگزین فرهنگ عربی و جاهلیت کرد ودر ادامه‌ این گام، می‌رسیم به گام دوم که امام صادق(ع) انجام داد، دوران غریب به یک قرن یعنی دوران ظلم و ستم بنی امیه فرو ریخت و دوران عباسی شروع شد، این حکومت راه حکومت بنی امیه را در پیش گرفت اما در ظاهر آنها را لعن میکرد.

او افزود:در آن زمان بود که مردم به دنبال یک حکومت جدید بودند، مثل امروزه که مردم نه شرقی را میخواهند و نه غربی، در آن وضع بود که امام صادق (ع)همه چیز را رصد می‌کرد، حضرت آمد و یک انقلاب فرهنگی انجام داد، به روایتی می‌شود گفت گام دوم اسلام توسط امام صادق برداشته شد و بعد از امام صادق، بقیه امامان نیز به احترام این حرکت، این اسم بر روی این حکومت ماند و و انشاالله گام سوم اسلام را حضرت بقیة‌الله اعظم(عج) برمی‌دارم.

حجت الاسلام رضا جوکار با اشاره بر نحوه شهادت امام صادق(ع) گفت: در بین ائمه معصومین (ع)سه خانه بود که آتش گرفت، یکی از این خانه ها خانه امام صادق(ع) بود، امام در حال آتش‌سوزی در خانه بودند و در آتش قدم میزندند و می‌گفتند این کار من به دلیل این است که خودم را جای عمه‌ سادات بگذارم و مثل او در آتش خیمه ها حرکت کنم.خانه‌ی دوم، خیمه های حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب و خانواده بود در ظهر عاشورا.و خانه‌ی سوم که منشاء تمام آتش‌سوزی‌ها خانه‌ مادر سادات است.

او با اشاره بهروز هفتم تیر ماه بیان کرد: گرامی میدارم یاد خاطره شهدای هفتم تیر را بخصوص شهید والامقام بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران حضرت امام که این خون باعث آبیاری انقلاب شد که حال این درخت تنومند شده است.و گرامی میدارم یاد و خاطره شهدایی که دیروز مهمان شهر های مختلف کشورمان بودند. شهیدان خوشنام و نه گمنام.

حجت الاسلام جوکار با اشاره بر روز پایانی هفته قوه‌ قضائیه اظهار داشت: امروز آخرین روز از هفته قوه‌ قضاییه میباشد، تشکر میکنم از مسئولین شهر که در این هفته خدمات بسیاری را ارائه کردند و بخصوص میز خدمتی که امروز در همین مکان برگزار شد.

او اذعان داشت :برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی یکی از کارهایی بود که رئیس دستگاه قضا انجام داد و دیگر کاراو مشخص کردن اموال مسئولین بود که اول از همه خودشان این کار را انجام دادند و تمام اموال خود را به مردم اعلام کرد و این کار در هیچ کجای قانون انقلاب نیامده است. دیگر کار مهم ایشان تسریع در صدور احکام بود.

او با اشاره بر هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: از دیروز هفته حقوق بشر آمریکایی شروع شد و من فقط جنایات آنها را در همین هفته میگوییم. در ششم تیر سوء قصد به جان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هفتم تیر شهادت آیت‌الله بهشتی و هفتادو دو تن از یاران امام. دوباره در همین روز بمباران شیمیایی بعضی از شهر های ایران. در دوازدهم تیر حمله ددمنشانه به هواپیمای مسافربری ایرانی که بعد از آن شما به مسئول آن ناو، نشان لیاقت و پاداش دادیدکه اگر شما بعد از این حادثه عذر خواهی می‌کردید، شاید برای جهانیان قابل قبول بود، اما شما چنین نکردید و به افسر خود که چنین لکه ننگی برایتان گذاشته، پاداش دادید.

امام جمعه شهر قدس گفت : امثال متوکل عباسی می‌خواستند در طول تاریخ امامان معصوم ما را تحریم کنند و نتوانستند و امروز آمریکا میخواهد مقام معظم رهبری (مدظله العالی)را تحریم کند، مگر ایشان میخواهد به کشور شما بیاید، یادر بانک‌های شما حسابی دارند، مگر دولت‌مردان ما حال در فرودگاه هستند برای آمدن به کشورتان که آنها را تحریم کردید.

حجت الاسلامرضا جوکار امام جمعه شهرقدس با اشاره بر شروع ماه ذی‌القعده افزود: آغاز ماه ذی‌القعده، شروع ماه حج است، از همین جا از کسانی که به این سفر پر افتخار عازم هستند، التماس دعا دارم و انشاالله به زودی حکومت سعودی سرنگون میگردد و به راحتی میتوانیم به زیارت حرم امامان بقیع برویم و خانه خداوند را زیارت کنیم.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار